Lördag

Inte ens terassen i Växjö kan mäta sig med nattklubbarna i Seoul. Att bästa klubben Eden alltid går i grönt skadar inte heller. Seoul är en stor stad och mina vänner är utspridda. Men igår samlades vi till en storslagen klubb-kväll ihop med ett par vänner från 2009 som är på besök i landet. Jag skulle aldrig få för mig att lyssna på electro, men att gå ut och dansa till det är oslagbart.
***
Idag tar TAIF emot Huddinge och lyteskomiken om morötter går hög. För egen del kan jag inte låta bli att vara lite orolig över att allsvenskans bästa back förra säsongen fortfarande inte spelar. Jag har missat vad det egentligen är för fel på Koivisto men jag tar för givet att det är en skada som är problemet. Finns det någon som har bättre koll? Det går väl knappast nog påpeka hur viktig Koivisto kommer att vara för det här laget. Han styr vårt power play, han gör mål och han har oerhört mycket rutin att dela med sig av till alla valparna. Är det någon spelare jag inte ens vilja behöva vara orolig över, så är det Koivisto.
***
Att inget göra är aldrig att ta ansvar.
***
På tal om backar så läser jag idag i SMP att Marcus Johansson inte får mycket speltid (ingen alls till och med) i sin klubb. I somras så hade jag varit beredd att sätta mycket av min heder på att Laudius och Macke Lenhovda troligtvis skulle bli två av våra första nyförvärv. Hälften rätt i alla fall, än så länge.

Kommentarer
Postat av: Chris

Lite mer info om Koivisto i dagens SMP:

http://www.smp.se/sport/debut-for-salomonsson-i-taifs-kasse(2906304).gm



Enligt artikeln har en hälsena spökat, men han bör vara klar för spel snart.

2011-08-20 @ 10:46:05
Postat av: Erik

Är något med foten har jag hört. Men det skall inte vara något som skall hindra Koivisto speciellt länge till iaf.

2011-08-20 @ 10:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0