Vem är du, vem är jag?

Ikväll är det närapå full omgång av hockeyallsvenskan. Dessutom spelar J20 borta mot HV71 ikväll, en tuff match för juniorerna som har haft en jobbig inledning på säsongen. Viasat visar Örebro - Almtuna och det lutar för egen del åt en god middag, hockey på TV'n samt Swehockey på datorn ikväll. Kan bli intressant att se om örebro-publiken visar upp någon slags identitetskris nu när deras ÖIK som ersattes av ÖHK Vipers / Pirates har fått konkurrens i stan av ett nytt ÖIK. Ska se om Lidhultarn är intresserad av att komma förbi ikväll.
***
Det blev kanske inte det Nordkoreanska ess i rockärmen som jag hade hoppats på, men det känns i alla fall som ett litet, litet steg i rätt riktning.
***
Borås tog två poäng nere i Ängelholm i premiären, sen dess har det blivit idel förluster. Man kan väl anta att det är ett Borås som känner sig lite pressat att ta poäng på hemmaplan ikväll. På andra sidan står ett Tingsryd som enligt egen utsago har något bra på gång. Jag förväntar mig en tuff match ikväll, och om Tingsryd gör det bra så tror jag på poäng. Det känns dock inte som om Tingsryd, på typiskt nykomlings-manér, har hittat den riktiga stabiliteten ännu. Det har varit mycket upp och ned i de matcherna vi har spelat hitills. I ettan kunde vi ha svackor i matcherna för att sedan köra över motståndaren i tredje perioden. Nu vill jag hellre se ett stabilt Tingsryd som verkligen visar var vi står. En sådan sstabilitet kommer visa sig vara väldigt viktig för att vinna osexiga vardagsmatcher borta mot lag av Borås kaliber och dignitet.
***
Innebandylivet strävar på. Efter vårt avancemang blir det som väntat tufft för mig personligen. Men laget är viktigare än jaget, there´s no I in team och så vidare. Jag har varit med och tagit upp den här föreningen från botten till en nivå där det inte längre finns plats för mig. Det är en lustig känsla, men just nu får jag mer fokusera på vad jag kan bidra med, och se träningen som just träning för egen del. Oavsett vad så är det väldigt nyttigt att röra på sig så pass mycket som jag trots allt gör.
***
Vi får sannerligen hoppas att Borås har fått ordning på musikanordningen till ikväll, vad blir det annars för hockeyupplevelse för publiken på plats...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0