Anigen för sent

Igår demonstrereades det runt om i Sverige, mot främlingsfientlighet, mot Sverigedemokraterna och även mot valresultatet antar jag. Problemet är att vi gör detta först nu. Vi har alla uppenbarligen varit ganska naiva och blåögda som inte riktigt ville tro på att SD skulle komma in i riksdagen. Problemen har varit uppenbara och alla opinionsundersökningar har sagt att Sverigedemokraterna är på frammarsch. Ändå är det först efter valresultatet som folk börjar reagera och säga ifrån. Vi borde gjort det redan för flera år sedan.
***
Imorgon möter vi Troja på bortaplan. Ett riktigt kronobergsderby som helt klart har hamnat lite i skymundan. Biljetthetsen är inte i närheten av vad den var för en vecka sedan. Hur ni än tar er till Ljungby imorgon så räknar jag med att vi ses där, och för er som vill försäkra er om biljetter så finns de att köpa här. Någon skrev något om att Trojas kansli var nerringt angående biljetter, vad det nu innebär.
***
Min kära mor ringde igår och frågade om det kanske är dags att döpa om katten Åkesson. Men det tycker jag inte. Han har trots allt hetat Åkesson i två mandatperioder nu och har i alla år umgåts med vår svarta och vår rödspräckliga katt.
***
Tisdag: Innebandy, Onsdag: Hockey, Torsdag: Innebandy, Fredag: Innebandy, Lördag: Innebandy. Så här kan det ju förstås inte fortsätta. Helt klart borde jag tagit vara på min ledighet lite bättre än vad jag gjorde igår kväll. När ska det finnas tid över för annat?
***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0