Ur led är tiden

Moderaterna kallar sig arbetarparti, Zlatan spelar i landslaget, jag planerar en nykter helg, en amerikansk president får Nobels fredspris, folk från Åryd kallar mig bör bonde och Tingsryd har blivit ett poplag. Vad händer härnäst? Öster visar prov på kontinuitet eller vatten blir till vin? Snart vet jag knappt på vilken sida jag ska kliva ur sängen längre. Tiden är då sannerligen ur led.

 

Så fort jag läst det hela var jag tvungen att ringa Lidhultarn för att läsa upp citatet. Genom telefonen hörde jag hur han trillade av stolen och ritade ett kors i taket.
-"Tingsryd, ett topplag...!?!", utbrister han. Topplag, jo tjena. Poplag är vi tydligen numera. Vad händer nu? Popcorn-tifo i Dackehallen? Identitetskris i Växjö? Kan Lakejerna nu med gott samvete ironisera och fortsätta med att kalla sig själva för pop-lag? Har vi tagit över den stämpeln i Kronoberg nu? Vem är du, vem är jag? Levande charader. Tomas Ros ordval leder till så oerhört många frågor och till oro om framtiden.

 

Idag under sändningen från TV-pucken pratade Wikegård och Härenstam om hur viktigt kultur och tradition är för återväxten inom ishockeyn. Vart ska vi vända oss för att finna kultur och tradition nu? Till Växjö? Eller till Ljungby kanske, kan det vara så att pop-lagen Tingsryd och Växjö nu kan göra gemensam sak mot Tomtarna? I flera år har vi känt en gemenskap och respekt med Troja eftersom vi har haft något gemensamt till skillnad mot tramset här i Växjö som katten har släpat in. Nu är vi helt plötsligt ett pop-lag, och från och med idag blir sig världen nog aldrig mer lik.


Kommentarer
Postat av: Erik

Någon har knarkat lite för mycket, uppenbarligen.

2010-09-10 @ 16:33:57
Postat av: Batman

Ja, nu får vi väl börja hata oss själva.

haha

2010-09-10 @ 20:00:33
Postat av: U.P

pop är ju förkortning av populär, så det är väl bra om Tingsryd är ett populärt lag. Popcorn däremot hade varit en katastrof.

2010-09-12 @ 16:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0