Nu tar vi helg

Det börjar närma sig helg och 'den välkända TAIF-bloggen' går mot lugnare tider. Efter att i veckan ha lekt Janne Josefsson och varit Växjö Lakers i hälarna så är jag nu välförtjänt av vila. Den här bloggen har haft sin största mediala framgång någonsin när Enestubbe valde att hänvisa lite löst till den i en artikel igår. För att inte låta den här nuvynna berömdheten stiga mig åt huvudet (...) så får bloggen gå lite på halvfart de kommande dagarna.

Dessutom har jag denna helgen besök av flera nordeuropeiska vänner som jag lärde känna i Korea 2009 så jag har nog inte tid att blogga i vilket fall. Det vänliga vänsterkollektivet hotell Dacke är i helgen fullbelagt med kanadensare, litauer, britter samt svenskar och nostalgifaktorn är väldigt hög. I eftermiddag ska vi till Kronobergs Slottsruin och imorgon blir det älgsafari i Kosta. Finns det andra förslag på sightseeing inom lämpligt avstånd?


Kommentarer
Postat av: sdbob

Dackehallen och en fika på Börjes är väll rätt självklara val att visa :)

2010-09-03 @ 10:39:33
Postat av: Joffemannen

Om du nu börjar få ett så stort namn inom kronobergsmedian får jag i all välmening ge en liten skrivkommentar: Bindestreckssärskrivning a la Rune Andreasson går bort. Sydafrika, Sydkorea, Nordkorea, nordeuropeiska.



Trevlig helg!

2010-09-03 @ 10:55:55
Postat av: Joffemannen

Glömde en, älgsafari. Hoppas jag inte är för tjatig.

2010-09-03 @ 10:56:52
Postat av: 1923

Jag är dessvärre sorgligt medveten om min dåliga egenskap att använda de där bindestrecken i alltför stor utsträckning. Min goda vän Italienskan läste på höskola till lärare i svenska och brukade ofta påpeka detta för mig. Bättring utlovas.

2010-09-03 @ 11:04:05
Postat av: Limma

Inglingehög

2010-09-03 @ 11:20:57
Postat av: tina

fin blogg ;D

kolla gärna in min med :P

2010-09-03 @ 11:39:33
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Hoppas du får en fin dag, och att du sovit gott :)

2010-09-03 @ 11:47:57
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: J

Kosta Boda Art hotell och lite glasblåsning när du ändå är i trakterna kring Kosta

2010-09-03 @ 13:33:06
Postat av: LAKEJ

Jag väntar med spänning på ditt nästa inlägg. Jag menar ska det för en gångs skull handla om TAIF och deras problem med målskyttet eller ska det än en gång vara ett inlägg om hur Lakers väljer att sälja sina biljetter till premiären?

2010-09-05 @ 19:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0