Noterat från gårdagen

Jag kan inte låta bli att skriva lite mer om det som skedde utanför isen igår. Utöver det faktum att det var ganska skönt att för första gången kunna cykla hem från en bortamatch så kom jag under matchen på mig själv med att stå och småle åt den musik som spelades i Växjö Ishall. Först fick jag för mig att musikansvarige gjorde sitt bästa för att håna Tingsryd med det vanliga dravlet om bönner och så vidare. För i högtalarna spelades dragspelsmusik varvat med Balders Hage-techno, men sen gjorde jag samma notering som bloggaren Anna Tigerström skriver om på SR Kronobergs sida; "Det var inte hårdrock som tände Lakers-klacken, det var inte hip-hop. Nej, det var när det spelades dragspelsmusik i högtalarna som klacken kom i extas och hoppade taktfast upp och ner". Det var kanske inget hån, det var nog för lakejernas skull som logdans-hitsen spelades. Där ser man.
***
Kul för laudius med så mycket speltid. Bra byte.
***
Miljonmannen var bra igår tycker jag. Men jag börjar mer och mer känna, som så många andra, att Davidson och finnarna kanske inte borde lira ihop. Det blir för statiskt, för långsamt. Davidson ska spela med fart, ha lite snabbare folk omkring sig. Likaså kan nog finnarna må bra av att ha någon i sin femma som rör runt lite mer.
***
För övrigt blev jag inte visiterad igår, och ingen kollade min biljett ordentligt när jag kom. Med andra ord hade jag inte behövt köpa 64 biljetter för att sälja vidare till mina grönvita vänner. Jag hade kunnat köpa en biljett och sen tryckt upp kopior på den.
***
Stefan Paldan fick höra både det ena och det andra från Öster-sympatiösrer som stod på den neutrala läktaren. Paldan är ett av flera goda exempel på hur man snabbt på egen hand kan förstöra den status man under många år har byggt upp.
***
Inte bara A-laget hade premiär igår, J20 tog emot Frölunda och fick tyvärr stryk med 1-4. Jacob Nilsson ensam målskytt för de grönvita. Hemmamatch på lördag mot Huddinge för de som är sugna på en heldag i Dackehallen.


Kommentarer
Postat av: Jens

Jag skulle vilja se Davidson i en kedja med Vas och Molin. Thegel kan sättas med Kauppila och Elomo.

2010-09-16 @ 13:09:24
Postat av: Lakej

Underbar seger igår!

2010-09-16 @ 15:25:59
Postat av: Batman

Din 'komiska blogg' har blivit länkad. Han verkar ha en liten hangup på dig, är det fel att misstänka att det är han som är lakej?

2010-09-16 @ 16:33:38
URL: http://lakersbloggen.blogspot.com/
Postat av: Bollee

J20 lirade hemma igår

2010-09-16 @ 16:33:44
Postat av: 1923

Bolee; Tack.



Batman; Jag såg också det. Jag köper allas rätt att få kommentera anonymt så länge det hålls på en vettig nivå, men utan att peka ut någon så kan jag sträcka mig så långt som att säga att vi är inne på samma spår.

2010-09-16 @ 16:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0