...

Dags att lägga biljett-tjafset bakom oss? Att avsluta diskussionen som jag har varit väldigt delaktig i att dra igång ligger nog således även till viss del på mitt ansvar. Efter att personalen på Lakers kansli idag flera gånger har hänvisat till att polisen tagit beslut på att TAIFare klädda i grönt och vitt inte skulle få komma in på premiären med de biljetter vi köpt så valde några grönvita att kolla direkt med polisen vad som gäller. Som många nog redan har förstått så låg det ingen som helst sanning i de här uppgifterna. Polisen har varken kapacitet, intention, befogenhet eller skäl att stoppa TAIFare som lagligen har köpt en biljett för att se vår allsvenska comeback. Via ombud hälsar dessutom Lakers VD att alla som har köpt biljetter till matchen givetvis är välkomna, oavsett vilka färger de bär. Så med andra ord har Lakers har gjort bort sig, och det verkar som om någon inom Lakers organisation till slut insåg vad de hade gett sig in på och drog i handbromsen.

Jag tror att mycket av det här oklarheterna beror på att VLH är vana vid fans som ställer sig i raka led och gör som de blir tillsagda. De var helt enkelt inte förberedda på bortasupporters som höll ständig uppsikt och som var beredda att både arbeta och betala för att se sitt lag spela premiär. Försök inte lura oss mer nu Lakers, släpp de biljetter som ännu finns kvar och låt oss konkurrera om dem på lika villkor som alla andra. Bra jobbat alla grönvita och fortsätt hålla ögonen öppna, jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp fler biljetter till salu på nätet de närmsta dagarna. Med detta hoppas jag kunna lämna det här tramset bakom mig och ägna mig åt viktigare saker.

Förresten, imorgon kl 10 släpps tydligen biljetter till Troja-Växjö i Sunnerbohov 18/9. Biljetter säljs endast på Trojas kansli och endast till folk som är neutrala...

Kommentarer
Postat av: Batman

sjukt sjukt sjukt

2010-09-02 @ 11:38:32
Postat av: PA

Vilket jävla dravvel.

2010-09-02 @ 13:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0