You´ll never...

Efter nattens rummel på stan så hamnade jag och min nattgäst på numera klassiska fyllekäkstället Ali Baba mitt emot de Luxe. För ett par år sedan när man var ute på stan och rumlade på stan betydligt oftare än nu så var en pizza på Ali Baba det obligatoriska slutet på en utekväll. Och på den tiden lyckades vi tjata in en TAIF-pizza på menyn, igår när vi försökte köpa oss en TAIF-pizza så visade det sig att Ali under åren har glömt bort oss och vad vi ville ha på våra pizzor.
***
Ni må tycka att jag är tjatig, men jag kan inte sluta att roas av Lakejernas känsla för ironi. "En jävla massa bönner" hördes igår från bortasektionen, och med tanke på att vi sedan satt i samma bilkö hem mot Växjö igen gör valet av ramsa ganska underhållande. Att delar av lakejerna dessutom sedan åkte vidare mot Furuby, Braås, Älmhult eller var de nu bor, samtidigt som hundratals grönvita parkerade våra bilar vid våra hus och lägenheter i Växjö gör det hela närmast fånigt. 
***
På tal om islossningar och viktiga trepoängare, Liverpools aningen oförtjänta seger mot Bolton hamnar i den kategorin. Efter slitet i trädgården så tog jag mig tid att se en fotbollsmatch och ingen kan påstå att det är underhållande att se Liverpool just nu. Spelet är så makalöst krampaktigt och spelarna fyllda av prestationsångest. Även om en hel del både till höger och vänster har försökt måla upp någon bild av kris i TAIF så har inte känslan av spelare och ledare tygnda av motgångarna infunnit sig. Nu har både TAIF och Liverpool tagit behövliga trepoängare, och vi får hoppas det fortsätter framöver.
***
Vad som finns på en TAIF-pizza? Kyckling, ananas, banan, curry, jordnötter och kebabsås.Hela kostcirkeln med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0