Vad är tanken?

Enligt Enestubbe så kommer Brage få fortsätta att åka fram och tillbaka mellan Tingsryd och Linköping ett tag till. Nu kommenterar Anders Gustavsson det hela för första gången på ett tag och det nog låter även han ganska frustrerad. I och med uppehållet om tio dagar så kommer vi att se en ljusning enligt Gusten, jag undrar om det innebär att vi eller LHC då har gjort klart med en ny målvakt.

***

Säga vad man vill om Janne 'KHK-spelare trillade och skadade sig bland pappersbitarna på isen' Gunnarsson, men någon stor TAIF-vän är han då som sagt inte. Jag brukar inte vara särskilt förtjust i att ge mig i polemik, allra minst med journalister. Men jag tycker å andra sidan att journalister har ett ansvar och andra offentliga personer, och när de inte lever upp till det så kan man tycka det är på sin plats att säga ifrån. Jag har inget emot att folk klagar på vårt TAIF, det har jag vant mig vid. Men ska man ha åsikter så tycker jag att man bör ha underlag för dem. När Gunnarsson kastar ur sig att Hjalmarsson är en bättre hockeyspelare än David Fredriksson så börjar man i alla fall undra vad han grundar sina åsikter på.
***
Jag har dragits med en spricka i ett revben i närmare två veckor nu. Den värsta värken har gått över och nu är det mest när jag ligger ner som det gör ont. Så jag gör ett försök till kvällens träning. Löpning och övningar som inte innebär närkamper ska jag nog kunna vara med på i alla fall.

***
Det är på tok för tyst från Lakershåll vad det gäller biljetter till lördagens match. Jag skulle inte bli förvånad om de köper upp biljetter en masse till neutral stålplats precis som vi gjorde till premiären. Jag tvivlar förvisso på att de kan organisera sig på det viset, men även jag har haft fel och därför bör alla grönvita köpa sig en biljett redan idag. Det finns inget att vänta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0