Nu kör vi!

Öster tog sig samman och besegrade Trollhättan i lördags. Nu blir det i alla fall kval om att hänga kvar i superettan och jag får för mig att Öster går in i kvalet med förhållandevis gott självförtroende. Öster är genom åren en sorglig historia och en av de mest misskötta föreningar jag känner till, men likväl är det en förening som åtminstone hör hemma i superettan. Nu blir det kval mot Qviding med start i helgen och retur i Växjö 6/11. Kom igen Öster!
***
På taif.nu skrivs det om att veteranlaget har börjat träna. Vet någon vilka som ingår i detta veteranlag? Det hade varit minst sagt kul att se en laguppställning.
***
Wikileaks har släppt 400 000 nya dokument som berättar om nya brott mot mänskliga rättigheter begångna av amerikanska soldater, koalitionssoldater och av irakiska myndigheter. I de hemliga dokument från USA:s militär som avslöjats förekommer tortyr, fångövergrepp och dödsskjutningar av civila under Irakkriget. I USA går man i taket över läckan och över att uppgifterna har kommit ut. Själv känner jag att det finns kanske annat i den här historien att upröras över. Svenska vapen, däribland granatgeväret Carl Gustaf och pansarskott av typen AT 4, nämns på flera håll i det 400 000 dokument digra materialet som släppts av organisationen Wikileaks, skriver SVT. Visst är det väl härligt med vapenexport...
***
Ofrånkomligen känns det som att den här serien börjar sätta sig allt mer. Nu har det börjat utkristalisera sig vilka lag vi framförallt kommer tampas med och vilka matcher man därmed bör följa med extra intresse. Inför säsongen fanns det många som osett tippade TAIF som ett topp7-lag. Nu finns det lika många som, ibland osett kan man ana, dömer ut TAIF och kallar många av våra värvningar för floppar. Det är lätt för någon bloggare i mellansverige att läsa statistik och resultatet och därifrån dra sina slutsatser. Det verkar dessutom lätt att bunta ihop 'finnarna' till en trio och bedöma deras gemensamma insats istället för att ta dem var för sig. Jag hymlar inte om att kalla Elomo och Kauppila för besvikelser så här långt, men att kalla värvningen av Koivisto för flopp tycker jag är att gå för långt. Det kan förvisso vara så att min hockeyanalfabetism spelar in, men i mina ögon är Tom Koivisto bland de bästa spelarna jag har sett i TAIF.
***
Ny vecka, och kalendern fylld från början till slut. Jobb, möten, träningar, ishockey och födelsedagskalas. Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: d2dl4e

...det är alltid lika fantastiskt att se folks (medias?) upprördhet över att svenska vapen används.



vad är poängen med vapen? att döda såklart! hur svårt är det?

2010-10-25 @ 23:30:16
Postat av: 1923

En ganska dålig poäng kan man tycka.

2010-10-25 @ 23:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0