Smack!

Vilken helg i Skåne det blev! Och vilket skräp vi fick se igår! När vi har bytt tränare i innebandylaget så har det vanligtvis haft den effekten att alla spelare inledningsvis tar i lite extra och vill visa upp sig från sin bästa sida. Igår kändes det inte direkt som om vårt tränarbyte har fått den effekten. Det kändes i prinicp lika oinspirerat igår som det gjorde mot Borås förra veckan och återigen slarvades det friskt. Kanske berodde det på många nya formationer, men under långa stunder kändes det som om vi jobbade väldigt mycket en och en i försvarszon. För Malmö så blev det gång på gång pinsamt enkelt att spela sig förbi ensamma Tingsryd-spelare utan understöd.

Något som var väldigt positivt igår var dock givetvis det stora bortaföljet som slöt upp på bortasektionen. Totalt sett var vi säkert över 200 som trots de sviktande resultaten valde att åka till Malmö. Jag vet inte vad konsumentupplysarna i Lakers Lakejer har att säga i frågan, men nog kan man tycka vi inte fick den varan vi hade hoppats på. Om hemmalaget har ansvar för att man ser ner på isen, vilket ansvar har då bortalaget att bjuda upp?  Igår gjorde sig laget Tingsryd AIF inte på något vis förtjänta av det bortastöd som de har och tog inget ansvar för att den produkt de levererade höll någon godkänd kvalitet.

Hur vi går vidare härifrån vet jag faktiskt inte. Just nu känner jag mig som Mikael Tisell troligtvis gjorde på slutet, det är slut på ideér och det känns som om det mesta redan är prövat. Jag har en idé, en lösning, som jag vet i alla fall fungerar för mig personligen. Men det är inget som tränare Rauhanen kan ansvara för, det är något som är upp till spelarna. Jag har så pass mycket självinsikt att jag vet att jag sett till varje enskild egenskap inte är en bra innebandyspelare. Anledningen till att jag ändå kan vara med och spela med spelare som egentligen är så pass mycket bättre än mig är just den vetskapen. Jag har förstått att om jag ska vara med så krävs det att jag ligger i hårdare, kämpar mer, springer snabbare, vill mer och fokuserar på det jag är bra på. Hur dålig man än är så kan man alltid anstränga sig till fullo. Det är ett väldigt enkelt recept, men kan vara väl så svårt att ta till sig.


Kommentarer
Postat av: Kirre

I all uppgivenhet man känner så är det väl trots allt som så att bortasegrar får man se som bonus. De (SPELARNA) får väl försöka börja med att vinna hemma. Trots allt runt 30 omg kvar om man ska vara positiv. De borde ju för jäkulen känna ngt ansvar inför den imponerande bortaklack som var där....eller är de väl inte bättre....om nuvarande trend håller i sig.

2010-11-22 @ 23:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0