Vadå hybris?

En storbildsskärm hängs upp på oxtorget och upphovsmannen Fredrick Göthberg jämför det hela med Times Square i New York. Jag har varit på båda platser så visst ser jag likheterna mellan Oxtorget och Times Square... Den här skärmen blir ytterligare ett fundament metropolen Växjö. Ibland blir storstadskänslan alltmer överväldigande i vårt lilla Växjö...
***
Ikväll blir det som sagt innebandy för min del. Nog för att det ligger fokus på vår egen match, och att hockeyn just då inte betyder så mycket. Men jag hoppas, och tror, likväl att det finns personer på läktarna som kan hålla koll på hockeyn åt mig och rapportera lite i pauserna.
***
Sverige vann över Tjeckien igår och artiklar och utlåtanden är lyriska över vändningen och segern. Överallt kan jag läsa om matchen men jag finner ingen information om hur det gick för Olausson. Några poäng svarade han inte för och hans namn kan jag inte heller finna i några reportage. Någon som har koll? Imorgon kl 12 spelar Sverige mot Ryssland och då får vi en ny chans att se Väckelsångs senaste bidrag till världen (hm...).
***
När jag nattetid går hem från krogen så brukar jag känna att känslan av metropolis och urban medvetenhet bli stark när jag sneddar över Oxtorget. Jag menar, vad är skillnaden egentligen? White-trash från Kentucky ikläda 'I ♥ NY'-tröjor som storögt kikar på alla storbildsskärmar, eller lakejen som kastar ett öga upp på skärmen innan han kör hem till Moheda igen efter en kolossalare på Oxgrillen. Det är väl mer eller mindre sak samma egentligen.

Kommentarer
Postat av: Lakej

Tingsryds AIF - För de som gillar att "loosa" och samtidigt spara ihop till en FET och bekväm pension.

2010-11-12 @ 22:25:26
Postat av: 1923

Lakej; Brukar du läsa inläggen i bloggen innan du kommenterar på dem? Dina kommentarer stämmer sällan överrens med ämnena i just det inlägget du har kommenterar.

2010-11-12 @ 22:46:03
Postat av: Kirre

Jag är väääldigt trött på att läsa bokstäverna "ytterligare en tung förlust" på hemsidan. I onsdags var det tungt idag var det bara en förlust. Vare sig mer eller mindre. Nu nitar vi Borås hemma så slipper rubriksättarna brottas med din fantasi vid förlorade matcher :-)



Ps Sen är jag ännu tröttare på att läsa om M Svensk i Smp innan varje match. Hela universum torde veta att han är långtidssjadad vid det här laget Ds



Kom igen Gröna vita !!!



2010-11-12 @ 23:21:03
Postat av: AK

Det känns ganska ofta som om taif.nu överarbetar rubriker och försöker framhäva lite mer än vad som egentligen är fallet, oavsett om det är positivt eller negativt.

2010-11-12 @ 23:30:10
Postat av: Lakej

Varför skriver du inget om kvällens match 1923? börjar det bli jobbigt med alla förluster?

2010-11-13 @ 00:14:21
Postat av: 1923

Jag ber om ursäkt till mina trona läsare, men då jag har bättre saker för mig än att sitta och runka framför den allsvenska tabellen en fredagkväll så skriver jag om gårdagens förlust först idag. Jag hoppas det är godtagbart.

2010-11-13 @ 12:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0