Kom igen nu TAIF

Mycket märkligt ska man då se...

***
Vad är hemligheten nere i Olofström? Erik Hjalmarsson gjorde som bekant 4+4 på tre matcher för Holj och igår gjorde Henrik Thegel 2+1. Siffror som de knappt ens varit i närheten av hos oss i Tingsryd. Är det så stor skillnad på allsvenskan och division 1? Får de mer utrymme och förtroende i Olofström? Båda förklaringarna känns som ganska självklara, men är det verkligen så enkelt?
***
I tisdags hjälpte jag 10-åringen att läsa på inför ett geografiprov. Igår fick jag höra att han kammade hem alla rätt och jag kan inte låta bli att känna en viss stolthet. Han är inte bara begåvad när det kommer till idrott, synd bara att det är det enda han just nu intresserar sig för.
***
Västerås-resan är numera fullständigt inställd för egen del. Det hade givetvis varit kul att hälsa på vår polare i Västerås, men bortsett från det så kanske det med facit i hand blir bättre att fokusera på andra resor. Nästa helg vet jag att det är många grönvita som planerar att åka ner till Malmö. Sen följer en 'tjock' resa till Leksand samt Rögle borta på en lördag. Så förhoppningsvis kan vi likväl fylla vår kvot av bortaresor innan året är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0