Kul för Olausson

Pär Mårts tog idag ut sin första landslagstrupp och ett namn som sticker ut är givetvis Niclas Olausson. Kul för Olausson som har tagit sig en ganska krokig väg från en yvig supertalang i Tingsryd till etablerad poänggörare i elitserien. Jag har skrivit diverse anekdoter om Olausson så många gånger förr så idag nöjer jag mig med att med ett grattis.
***
Lakers Lakejer är på plats nere i Malmö ikväll. Det vore kul att se hur de agerar där nere. Kommer de med mössan i hand och låter sig hunsas som bönder eftersom Malmö, hur otroligt det än må låta, är större än Växjö (och Åryd också för den delen). Eller åker de dit och tror på sin överlägsenhet som storstadsbor från metropolen Växjö? Känner Malmö-fansen och Växjö-fansen någon slags gemenskap eftersom de båda kommer från dessa storstäder? Vet malmöfansen ens om att Lakejerna tror sig komma från en storstad?
***
Någon ville att jag skulle tipsa om aftonbladets omröstning angående vilka två matcher som bör visas i s24.se under mellandagarna. Växjö - Tingsryd och Tingsryd - Västerås är med i omröstningen. Jag kan på något vis känna att det inte spelar någon roll, eftersom det är två matcher som ofrånkomligen ska ses på plats. Jag antar att det dock för grönvita utsocknes, typ Marcus Leifby, kan göra en viss skillnad.

Kommentarer
Postat av: Lakej

Tur för ditt taif att växjö inte mötte er ikväll istället. Då hade ni förmodligen fått tvåsiffrigt i röva. Malmö-Lakers 2-5. 33 pinnar och en andraplats.

2010-11-01 @ 21:31:27
Postat av: grillen

Vilken tillfredställelse det är när en clown var tvungen och gå in här och skriva så på det sättet

2010-11-01 @ 23:11:18
Postat av: qwerty

Ja, nu satte du oss verkligen på plats, Lakej. Jag tror jag går och gråter en skvätt.



Äckliga avskum.

2010-11-02 @ 00:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0