Så här gör vi

OK, nu har vi nog rågat måttet. Nu krävs det att det händer något. Kvällens match känns på något vis som ett bottennapp, det här får lov att bli en vändpunkt. Om inte så blir det ett jobbigt år. På många håll kändes det ikväll oerhört uppgivet och frustrerat. Nu är vi ett bottenlag på riktigt, och nu är det dags att börja agera som ett också. Men hold your horses och lugna i stormen. Innan vi blir allt för drastiska så har jag ett erbjudande till hela Tingsryd AIF.

Vårt innebandylag gick på ett par rejäla minor och käftsmällar för ett tag sedan. När vi sedan var spellediga i två veckor så gick tränaren tillbaka till grunderna. Vi nötte försvarsspel och blev likt ett pojklag runtflyttade som schackpjäser på planen för att var och en verkligen skulle förstå sin position. I fredags var det match igen och helt plötsligt hade vi hittat tillbaka till vårt spel och tränaren blev nöjd. Jag har dock en annan teori än att det var våra träningar som hade skapat förbättringen.

Efter de där förlusterna så insåg jag att det var dags för mig att min stund var kommen. Nu var det dags att jag klev in i handlingen och gjorde det jag är bra på. Jag gav mig fan på att få folk att börja ha roligt på träningarna igen och få tillbaka glädjen i innebandyn igen. Som krona på verket hade vi en lördag i TV-soffan då vi drack öl, tippade och blev berusade ihop. Det är där Tingsryd AIF borde börja. Ha roligt ihop igen!

Det är där mitt erbjudande kommer in i bilden. Jag har ett stort hus med gott om rum. Jag är van att ha nattgäster och jag har ett par flak öl stående. Dessutom har jag spotify. Till helgen ska vi, både jag och Tingsryd AIF, ner till Skåne men kanske kan vi hitta ett bra datum nästa vecka. Tingsryd AIF, ni är välkomna till mig på en teambuilding-fest när ni vill. Min dörr står alltid öppen och jag lovar att vi kan ha roligt ihop och hitta tillbaka till glädjen i att vara del av ett lag. Tomas Lundström, det är bara att skicka ett mail till [email protected] så ordnar vi det.

Kommentarer
Postat av: Lakej

Jahaja Jahaja, ni får väl göra som vanligt:

" -Oj en förlust (till), jaja vi slår nog Malmö på söndag!"



Höhöhöhöhö.



Lycka till i kvalserien, ja den mot division 1 lagen och Troja alltså. Den andra som leder uppåt i seriesystemet lirar "Pappa" i.

2010-11-18 @ 01:45:04
Postat av: Ja,ja !

Kör ni på bara i er stil, eller icke-stil, som man också skulle kunna kalla det. 99% av Taifarna är imponerade av Växjös spel med det lag som det ser ut i dag och med de erfarenheter man tagit med sig sen man spelade sin första playoff-match till kvalserien för något år sedan.



Men jag kan lova dig att den procenten som inte ser sansat och med kompetenta ögon på ishockey, alltså sporten ishockey kommer att återgälda dina patetiska kommentarer de första 10 åren ni försöker etablera er i ES om ni någonsin kommer dit.



Den dagen ni är där kommer du sannolikt inte ha råd att gå på hockey så passa på att njut nu innan du får nya hobbys.



2010-11-18 @ 13:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0