Bofors - Tingsryd

Utan att ha sett någon match ikväll så kan jag helt klart säga att det känns lite än för två veckor sedan. Då fick vi stryk uppe i Karlskoga och det var många hårda ord åt alla möjliga håll. Kvällens match är inte ens slut när jag börjar skriva detta, men tredje perioden är precis slut och en poäng är säkrad i alla fall. Även om vi har repat en hel del mod senaste veckan så är inte Bofors borta en match där vi kan eller bör räkna med seger, inte ännu i alla fall. Poäng, oavsett om det blir en eller två, är helt klart väldigt bra.

När matchen uppe i Karlskoga sparkade igång satt jag på en buss i Tingsryd på väg norrut. På en av mina två mobiler lyckades jag surfa in på swehockey för att följa matchen. Säga vad man vill om att följa matcher via swehockey, men att följa dem i mobilen är än sämre.

Nu är det straffar och jag måste säga att det känns ganska lovande. Hur det än går så kommer vi till ett hemmaderby mot Troja med ett betydligt bättre självförtroende än vad vi hade efter Bofors-matchen för två veckor sedan. Då var vi inte vatten värda och nu har vi trots allt bara en förlust på de fyra senaste matcherna.

Nu blev det seger på straffar efter att kungen Janos Vas satt två straffar. Härligt, tre segrar på senaste fyra matcherna känns bra. Som jag hade unnat Christoffer Björklund att vara med om detta. Radiokommentarorerna har nu börjat diskutera biljettpriser kontra underhållning, på San Siro gjorde Real Madrid precis 1-0 och jag ska läsa ett kärleksbrev. Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Nej jag är inte negativ...

...och Bofors away är ingen Wall in the park. Jag hade däremot gärna, som vanlig enkel supporter, känt mig lika trygg med pappa Tisse som jag nu börjar göra med Keeper Tisse.



Men är det inte ett jädrade laborerande i kedjorna och med deras innehåll ? Hade varit kul att se hur många minuter per match alla i truppen har.

2010-11-03 @ 22:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0