Vita Hästen - TAIF

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker om matchen igår. Överlag så fick jag för mig att vi hade ganska bra koll på Hästen, efter 10 minuter av andra perioden stod det fortfarande 0-0 och Hästen hade knappt haft någon målchans. Men sen tar de tillvara på två numerära överlägen och helt plötsligt ligger vi under med 2-0. Det kändes överlag lite som Sverige - Slovakien från OS, en match där jag inte heller var särskilt orolig men som sen helt plötsligt tog slut innan vi hade hunnit komma ikapp. Den enkla analysen är förstås att vi helt enkelt var på tok för ineffektiva i alla de numerära överlägen som vi trots allt fick.

Men sett överlag så är jag inte alltför orolig inför morgondagens returmöte. Hade vi varit lika utspelade igår som vi var för ett par veckor sedan när vi var i Himmelstalundshallen så hade jag blivit orolig. Nu kändes det som en betydligt tätare match och jag tror Hästen får kämpa ordentligt för att ta oss i Dackehalllen.

Som vanligt var det ordentligt med grönvita på plats. Det är en härlig känsla att åka på bortamatch och veta att där väntar en välfylltd bortasektion. Igår gick det två bussar söderifrån men minst lika många kom säkert i egna bilar. Igår stötte jag på bekanta från både Västerås och Stockholm som var på plats för att stötta Tigrarna.


Senast vi var i Norrköping så bjöds det på ordentligt busväder och snöstorm. Igår sken solen och det var vårväder i luften. 'Härligt', tänkte jag och Lidhultarn och såg fram emot att dricka öl i vårsolen. Vi la ett par öl ute i snön för att dricka dem i periodpausen. Vad vi inte hade räknat med var att snön skulle göra ölen polar-kalla och att vindarna som blåste var allt annat än varma. Så där stod vi i pauserna och huttrade medan vi förfrös våra händer på grund av de iskalla burkarna. Härligt!

Kom igen nu Tingsryd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0