Mars 24, 2010

  • Idag behöver jag er hjälp. Idag har jag lovat bort mig själv för en guidad tur i Växjö. Som infödd Växjö-bo antogs jag känna till massa hemligheter i staden som den utländske medborgaren inte känner till. Nu står det helt still. Vad visar man under den här årstiden för någon? Staglaberget och Kronobergs slottsruin är förstås höjdpunkter, men är de värda att visa med förbehållet att det kommer vara jättefint om ett par månder? Ge mig tips, vad som helst!
  • Alvesta-målvakten visade sig vara ganska mänsklig igår. Och jag är inte överdrivet förvånad. Det hade förvånat mig mer om det hade gömt sig en super-målvakt i Alvesta. Däremot visade Peter Johansson igår återigen att han håller hög klass. Under tidigare matcher mot Nybro så har Nybban skjutit sjukt många skott från snäva vinklar i höjd med förlängd mållinje. Puckarna har kastats in mot mål på vinst och förlust och jag tar för givet att det var detta som Tisell tog in i beräkningarna när han valde vem som skulle stå igår.
  • Ikväll blir det säsongens sista innebandyträning. Jag har själv inte varit där de senaste två veckorna men nu gjorde vi ett upprop och försökte få så många som möjligt på plats ikväll för en avslutande träning. Ett bra tillfälle att tacka för säsongen och göra ett avstamp inför nästa säsong.
  • Om det är något läge då man inte bör tappa bort sin Ipod så är det när man ska ut och resa. Häromdagen insåg jag att jag inte hade sett den på ett tag, men jag kände att den nog bör dyka upp någonstans när jag flyttar ut. Nu är dock lägenheten närapå tömd och fortfarande ingen Ipod. När jag tänker efter så såg jag den senast när jag åkte ner mot Dackehallen förra tisdagen för den avgörande Hästen-matchen. Tappad jag den i hallen? Har någon sett den?

Kommentarer
Postat av: Turistchefen

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xj%C3%B6#Kultur_och_sev.C3.A4rdheter



Det viktiga är inte vad du visar utan att du kan berätta det som Herman Lindqvist och att du bjuder på god mat alternativt riktigt mysig fika.



:-))

2010-03-24 @ 11:39:24
Postat av: Jean-Pierre

Du kan ju alltid visa vattentornet på teleborg med den sjuka akustiken.

2010-03-24 @ 22:17:51
Postat av: 1923

Vattentornet blev en succé.... :)

2010-03-25 @ 09:16:16
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Jean-Pierre

Jag har varit där många gånger i mina dar, min mor är från Växjö så när jag hälsar på mormor och morfar på teleborg brukar det bli ett besök där. Lika förbluffad varje gång :) Har hört att en hårdrocksgrupp skall ha spelat in en skiva där till och med.

2010-03-25 @ 10:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0