Mars 22, 2010

  • Jag vill inte klanka ner för mycket på Olofström nu, men den där loggan... den är inte snygg alltså.
  • Nu ska jag alldeles strax gå och lyssna på sveriges biståndsminister Gunilla Carlsson. Det ska bli spännande att höra vad hon tycker om EU´s jordbrukspolitik och hur väl den rimmar med en biståndspolitik där vi i mångt och mycket försöker utveckla det jordbruket i utvecklingsländerna. Själv tycker ajg att det kan kännas som om vi kastar en hel del av de pengarna i sjön i och med att de fattiga länderna ändå aldrig kan konkurera på lika villkor i dagens läge.
  • Att vara på ishockey i Olofströms ishall igår kändes nästan som att beöka en reklamradio-station. Jag kan förstå att klubben tar tillfället i akt och försöker kräma ut så mycket pengar som möjligt ur den här kvalserien, men jag hade i alla fall som hemmasupporter skämts en aning över att det spelas en reklamjingel vid första hemmamålet. Någon måtte får det ju vara kan man tycka.
  • Det mesta har nog redan sagts om hur bra och viktigt det var av J20 att vinna igår och därmed hålla sig kvar i SuperElit. Man kan inte låta bli att bli aningen imponerad över hur de tog sig samman till helgen och verkligen presterade med kniven på strupen. Efter den formmässiga kollaps som man får för sig att de har gått igenom den senaste tiden så blir det än mer imponerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0