Som sagt, when the sun shine we shine together

  • Tänk vad härligt det blir så fort solen skiner lite. Gårdagens slask och snöblandade regn byttes ut mot en dag med sol. Allting blir så mycket enklare när man inte behöver skrapa rutorna på bilen och solen värmer i ansiktet. Det gäller nog dock att passa på när solen väl är framme för min intution säger mig att den kommande tiden nog kommer bjuda på väldigt blandat väder.
  • Rent principiellt tror jag att demokrati är den sämsta styrelseformen som har prövats, bortsett från alla de övriga formerna som prövats genom tiderna. Men om jag fick drömma mig iväg så känner jag att en vis despot som ville alla väl vore så klart den allra bästa styrelseformen. Någon som ser till allas välmående och som kan agera snabbt och effektivt. Den här bloggen är mitt eget land och nu är jag väldigt nära att inskränka på de demokratiska rättigheterna för er läsare. I och för sig kunde jag inte låta bli att skratta lite när jag såg kommentarerna till inlägget nedan, men rent generellt börjar jag nu tröttna på de schizofrena kommentarerna från lakejer/icke-lakejer. Vi får se hur jag gör.
  • Tänk om det blir Karlskrona - Asplöven i PO2. Vilka håller storsponsorn Fahlander på då?
  • Ikväll blir det en liten runda till Bishop Arms. Alkoholintaget planeras bli lågt men sällskapet trevligt så jag ser fram emot kvällen. Jag tänker inte kalla mig någon slags finsmakare, men en kväll som ikväll är det värt att satsa på lite mer smakrik öl. På BA är favoriterna på den fronten Leffe eller Kwak, lite mer fruktiga öl med ordentlig smak. Jag tar för givet att jag har en läsarskara som uppskattar öl, så då är förstås min fråga om ni har några tips? Alltför mörk öl, ale eller Hoegaarden går dock bort, så det behöver ni inte tipsa om.
  • På tal om Fahlander... Vi har en omgång kvar av innebandyserien och ligger 3 poäng samt 15 mål bakom serieledarna. Vi funderar starkt på att slänga in en skidresa i potten för övriga inblandade lag så vi kan vara säkra på att rätt lag är motiverade i en annars meningslös sista omgång. Någon resa till Levi i Finland har vi förstås inte råd med, men Hestra är ju förstås inte heller helt fel.

Kommentarer
Postat av: Veckans låt?

Lämnar ett litet förslag till Veckans låt och tillägnar denna alla "trogna" och "äkta" supportrar till Karlskrona Hockeyklubb, efter att man förlorat tredje och avgörande play off-matchen mot Nybro.

Se nu till att köpa era säsongsbiljetter för 2010/2011 redan i morgon! Glöm inte att starta räkneverket på hemsidan, över hur många säsongskort ni har sålt!



För att travestera ett gammalt ordspråk:



"Siktar man mot stjärnorna - så hamnar man på... Sturkö..?"



http://www.youtube.com/watch?v=ys-dCgSVTVY

2010-03-02 @ 21:32:25
Postat av: Robin

Innis & gun tror den stavas så iaf, rekomenderas starkt, vet ej om den finns på BA, men finns annars på bolaget.

2010-03-02 @ 21:44:22
Postat av: Joffemannen

Bishops i Hbg/Malmö har ju ett bra sortiment, men du får vara tydligare när du säger du inte gillar ale. Innefattar det pale ale och IPA av ny-amerikansk typ? Bishops brukar ju ha en del svenska mikrobryggeriers försök med sådana öltyper, och ibland även på fat. Vill man börja enkelt med svensk mikrobrygg börjar man med Oppigårds, sen är det bara att fortsätta med the harder stuff.



Stackars ferrarin

2010-03-03 @ 10:02:24
Postat av: rffrf

Leffe är väl en Ale?!

2010-03-04 @ 08:07:51
Postat av: 1923

Sedär, mitt ölkunnande är inte särskilt stort. Jag vet dock att jag tycker om att dricka öl som inte är alltför mörk...

2010-03-04 @ 12:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0