Today is a good day!

  • Igår stod jag utmed väg 27 och väntade på min skjuts ner till Tingsryd. Det märktes på trafiken att det var match på gång i Dackehallen. Det är lätt att se vilka bilar som ska på hockey och vilka som inte ska. De bilar där det satt fyra killar var de som jag anade var på väg mot Dackehallen. Dessutom var det mer än en bil som tutade och vinkade så det kändes att det var något stort på gång.
  • Jag tycker att lottningen till kvalserien ser ganska bra ut för vår del. I alla fall inledningsvis där den tuffaste matchen kommer först i femte omgången om man ser lite objektivt på det. Sundsvall, IKO, Nybro samt vi får väl lov att ses som favoriterna på förhand och att vi då har hemmamatcher mot både Nybro och Sundsvall i första rundan känns bra. Å andra sidan slutar det ju ganska jobbigt med Sundsvall på bortaplan i sista matchen.
  • TAIF.nu tackar alla spelare spelare för det stödet som de fick från läktarna och många lyfter fram det faktum att publiken försökte lyfta laget inför tredje perioden, istället för att klaga som man kunde förväntat sig. Men ska sanningen fram så var det en hel del klagande i andra perioden tycker jag. Jag själv röt till åt någon som stod på läktaren och gapade om att lägga ner hela föreningen. Sånt tillför ingenting och det känns som om alla insåg det inför tredje perioden.
  • Om det presenterade spelschemat spikas så innebär det att jag kan se fyra matcher innan jag åker. Skönt att Sundsvall borta inte var en av de matcherna.
  • Ikväll blir en ganska lugn kväll. Jag har precis haft ett långt samtal med min söta lilla koreanska som inte längre är min koreanska, men om jag tolkar och saker och ting rätt så hade hon nog föredragit det trots allt. Och när jag ser vilka bilder på facebook (Grym bild, Eva-Lena!) som hon trycker 'like' på så visar det att det klappar även ett grönvitt hjärta hos denna flicka. Glädjande! Nu blir det isterband med potatismos och mästarnas mästare på SVT Play. Om kvällen slutar på stan med den Vackra Damen från Flen eller med folköl och Champions League-fotboll med polarna återstår att se, men det blir oavsett en lugn kväll med tidig sänggång.

Kommentarer
Postat av: Tiaz

Måste nog avvika från din åsikt om topplagen. Jag är betydligt mer orolig för OIK än Nybro. Och ser det som en ren mardrömslottning att få dem redan i första. De spelar långt över sin förmåga just nu och det hade varit bättre att få dem i sista omgången av första rundan i stället då de kanske svalnat betydligt.



Nybro är för ojämna för att vara ett hot i toppen. Däremot är de ett sjukt stort hot mot oss där de mycket väl kan stjäla 6 pinnar

2010-03-17 @ 21:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0