Städ och disk-dag

  • Det är förstås guldläge nu att vara skadeglad i och med att Nybro slog ut Karlskrona igår. Man kan dock inte komma ifrån att storstjärnan Thomas Fahlqvist hade rätt när han sa att det var bättre för KHK att hamna i fortsättningsserien och ta sig till Playoff den vägen än att hamna sist i allettan. KHK-Ferrarin får dock stå sitt kast och acceptera att folk är skadeglada med tanke på hur de själva pumpar upp sig själva och trampar på andra. Trots att KHK kunde handplocka nyförvärv från hundratals intresserade spelare, värvade div 1´s bästa back och har förutsättningar som uppenbarligen är överlägsna oss andra så slutar deras säsong tidigare än vad den gjorde föregående säsong. Fiasko för dem alltså, men med tanke på den bristande självinsikt som de är kända för så är de nog världsmästare snart igen.
  • Bishop Arms, belgisk öl och trevligt sällskap. Kvällen blev ungefär så bra som jag hade räknat med. Mer tisdags öl åt folket!
  • Men å andra sidan hade jag gärna sett att Karlskrona hade vunnit igår. Nybro är inget lag jag vill möta i playoff eller vill ha med mig till en eventuell framtida kvalserie. Playoff 2 är lottat och det känns vid en första anblick ganska klart att Nybro, Olofström och Hästen i alla fall kommer ta sig vidare till tredje rundan. Så där får vi helt klart en nöt att bita i, och tvingas jag välja bland de lagen så väljer jag förstås Olofström.
  • Idag ska jag faktiskt ner till Blekinge en sväng. Solen skiner och bilen går mot Karlshamn. Om vädret håller i sig så tror jag nog att det kan bli rätt skönt att ut och köra lite. Efter ett par månader med vinterväglag så är det en ganska härlig känsla att i alla fall kunna leva upp till hastighetsgränserna.

Kommentarer
Postat av: lakej

Ojojoj, Lidhultarns favoritlag Almtuna föll idag också, ajajajaj! 1-2 hemma mot Växjö, nu ligger han väl och gråter i ett hörn antar jag? Stackarn...

Ge han lite popcorn och sockerdricka så piggnar han nog till, lite.



Jag förstår att det är rikitgt jobbig läsning för er i Tingsryd detta men......



1. Leksand 104

2. Växjö 99

3. AIK 98

4. AIS 94

2010-03-03 @ 22:45:11
Postat av: TTT

Varför då ? Bra vinst, snygga mål och pinsamma du !

2010-03-03 @ 22:57:55
Postat av: Joffemannen

Va, lakejen är stolt över ett lag som inte vinner sina serier? Vi har vunnit två i år.

2010-03-04 @ 08:04:50
Postat av: lakej

Ni har vunnit en lingonserie Joffemannen. Patetiskt!

Vi kan också vinna vår fortfarande. Pajas!

2010-03-04 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0