Snabba tankar

  • Ibland är Miljonmannen värd sina miljoner, 3+2 på de två matcherna i Dackehallen.
  • En öl i Skybaren har sällan smakat så gott som den gjorde efter kvällens match.
  • Det måste vara kul som Hästen-supporter att ha en spelare som Ellerstad som två gånger om hellre åker ner mot Gröna Brigaden för att jubla än att jubla framför bortasektionen.
  • Ibland vinklar media lite som de vill, blev spelarna störda eller vaknade de inte ens? Jag tycker det är lite motsägelsefullt, minst sagt.
  • Min blogg har sällan haft så många besökare som den hade idag, synd att det var en av mina sämre blogg-dagar...
  • Så var det mitt snack om positiv och negativ energi. Idag visade det sig verkligen ha betydelse tycker jag. Den symbios som igår fanns mellan läktare och spelare var idag som bortblåst. Det samarbete som igår fanns mellan sitt- och ståplats lös idag med sin frånvaro. Men inför tredje perioden kändes det som att alla tog sig i kragen en aning och insåg att nu var slutet nära. Tredje perioden är sen inte annat än magisk, från alla inblandade.
  • Som någon sa, att möta Vita Hästen i playoff med hemmaplansfördel är den svårast tänkbara lottningen att ta sig till kvalserien, men den bästa lottningen för att sedan eventuellt ta sig vidare där ifrån. Och svårt har det helt klart varit. Mjörnberg beskriver, utan att ha varit på plats antar jag, matchen ganska bra tycker jag.
  • Åh vad jag är nöjd över att ha sovmorgon imorgon.
  • Ikväll var hela familjen på plats, nu är snart även 7-åringen en hängiven TAIFare.
  • Det var lite glesare på bortasektionen ikväll, inga KHKare på plats månne?
  • Säga vad man vill om Vita Hästen, men de har gjort det förbannat bra. Vi har spelat 5 matcher mot dem nu och 4 av dem har varit både jämna och täta. Hade Hästen tagit sig vidare till kvalserien så hade de varit en stark kandidat att ta sig hela vägen. Nu blev så inte fallet men om de kan bygga vidare på vad de har så går de kanske en ljus framtid till mötes. Det tar, som bekant..., ett par år att ta sig upp i Allsvenskan. Och jag tror faktiskt inte jag är den enda som ägnar Vita Hästen en tanke av både sympati och beundran ikväll. Det är de helt klart värda.
  • Imorgon lever vi på det här, sen laddar vi om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0