Heja Röda Korset

Idag är en stor dag. Som det tidigare har påtalats så är det ikväll säsongsavslutning på innebandy-säsongen. Det laddas för stor gala och klädkoden kräver kavaj. I eftermiddags passerade jag förbi Kupan i Växjö och kunde inte låta bli att titta in. Trots att min koreanska kavaj hängde hemma och väntade på mig så slog jag till på en härlig brunrutig kavaj för 25 kronor på kupan. Retro är ju aldrig fel.

Det mesta tyder på att det kommer bli en oerhört blöt kväll och det i kombination med att bussen mot Norrköping går redan kl 09.30 imorgon lovar inte gott. Jag har vidtagit säkerhetsåtgärder för att tidigare missade bussar inte ska upprepas. Lidhultarn är informerad och har lovat att komma förbi och väcka mig om jag inte svarar i telefonen.

Om kavajen följer med till Norrköping imorgon är väldigt tveksamt, men jag tror det kan bli en oerhört trevlig fredag och lördag. Som ni säkerligen förstår kommer ju dock givetvis mitt bloggande bli väldigt begränsat under helgen. Men jag är nog tillbaka på söndag om allt går som det ska. Nu kör vi!

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Joffemannen

25:- till rakt ner i Bengt Westerbergs fickor!

2010-03-12 @ 15:54:05
Postat av: 1923

Joffemannen, jag som trodde du var en vettig läsare... ;) Om man är lite mediakritisk så kan man läsa en hel del mellan raderna i skriverna runt RK nu för tiden. Jag är väldigt engagerad i RK, både som anställd och som frivillig, vilket väl aldrig har framgått här i bloggen och jag ser inget som helst fel i att vi har en VD med en marknadsmässig lön. Dessutom är det ju inga insamlade pengar som betalar hans, eller min, lön. Löner betalas från medlemsavgifter, lokalhyror o dyl. Insamlade pengar går till välgörande ändamål och till behövande i Sverige och i utlandet. Men det där är en lång debatt som jag inte har tid med nu innan jag ska på kalas.



Hur som helst, RK är en grym organisation och det är synd att mycket av de negativa skriverierna drabbar verksamheter som egentligen inte alls har med Westerbergs lön att göra.

2010-03-12 @ 16:37:01
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0