Drar mitt strå till stacken

För ett år sedan fick vi nogrannt uträknat för oss att Matt Davidson var en miljonman. Oavsett om han skulle lyckas eller ej så fick vi höra att han inte var värd de miljoner vi kastade ut på honom. Örebro/Karlskrona-kartellen gick i taket och förutspådde fiasko-värvningen långt innan han ens hade anlänt till Dackebygden. Under säsonen var vi många som ironiskt pratade om hur viktigt det var att bidra med parkeringspengar till föreningen så att vi kunde betala alla de där svarta pengarna till Davidson som vi beskyldes för att göra.  Att samåka var det givetvis inte tal om. Nu visar det sig att Miljonmannen oförståligt nog får vara kvar ännu en säsong och då kan jag inte låta bli att bli orolig för ekonomin. Kommer parkeringspengarna räcka till? Nu har vi tråkigt nog ingen Fahlander som kan räkna ut lönekostnader för oss längre, men jag har svårt att tänka mig att spelare som Kauppila, Elemo, Öberg eller Koivisto är några billiga pjäser. TAIF kommer nog behöva all hjälp de kan få och jag har beslutat att dra mitt strå till stacken genom att skicka ett brev till Anders Gutsavsson.



"Hej Anders!

Först och främst vill jag gratulera till den allsvenska platsen. Tänk att det äntligen gick vägen. Vidare så vill jag tacka dig för ett gott arbete med den nya truppen. Det känns ganska bra så här långt tycker jag. Jag har inte kunnat undgå att höra domedagsprofetiorna om hur dyr miljonmannen är, så jag kände att  det nu är läge för mig att bidra. Jag har nyligen varit i Zimbabwe och där kan vem som helst bli mångmiljonär väldigt snabbt. Jag delar därför med mig av några av alla mina miljoner Zim-dollar och hoppas att du hittar någon bra ficka att stoppa dem i. Ha en trevlig sommar, så ses vi till hösten.

MVH
nittontjugotre.blogg.se"

Kommentarer
Postat av: Batman

Haha, 50 billioner dollar. Då har vi råd med många miljonmän :)

2010-06-26 @ 12:36:11
Postat av: Hallabroan

Klockren.

Har inte skrattat så på länge.

Fortsätt blogga!!, o gärna med sånna här inlägg ibland, det piggar upp.

2010-06-28 @ 08:20:26
Postat av: Oskar

Anders hälsar och tackar för brev och bidrag.

2010-07-02 @ 11:51:01
Postat av: 1923

Gott!

2010-07-05 @ 23:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0