Ändrade planer

Jag har varit inställd på att ta ett hundår i Göteborg. Det har egentligen aldrig lockat mig att flytta till någon annan stad i Sverige, ska jag bo här så kan det lika gärna vara Växjö. Tillfälliga flyttar har lockat mig än mindre men med tiden så har jag insett att Sjöfartsmuseét, Liseberg, Ullevi, Paddan, Way Out West, Avenyn, Slottskogen och Naturhistoriska Museét nog skulle kunna roa mig under ett år eller två. Dessutom har bloggläsare redan bjudit in mig till att se TAIFs matcher på viasat, självklart har man tydligen dessutom laddat upp med både projektor och nytt ljud inför återkomsten. Jag hade förlikat mig med tanken på Göteborg och tagit nödvändiga åtgärder inför flytten.

Nu har jag helt plötsligt blivit erbjuden, och tackat ja till, ett jobb i Växjö. Efter fem minuters vägande av för och nackdelar mot varandra så insåg jag att det inte fanns någon som helst rimlig anledning för mig att flytta till Göteborg. Nu bor jag kvar nära min familj, mina vänner, mitt liv och Tingsryd AIF. Att flytta till Göteborg när vi gör comeback i Allsvenskan känns så här i efterhand inte särskilt genomtänkt. Nu har jag därför dessutom gjort comeback i innebandylaget, där det tydligen vankas löp-test ikväll. Innebandyn är det som har hindrat mitt ishockey-intresse allra mest de senaste åren, men oregelbundna speldagar i Allsvenskan bör nog därför gynna mig. Det grämer mig förvisso att jag har sagt upp stans bästa lägenhet, men den fritidsgården hade spelat ut sin roll och på något vis känns det bra att låta den leva vidare sitt liv med sina nya vänner.

Växjö fortsätter med andra ord att vara min stad. Göteborg får klara sig ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0