En helg i solen!

I fredags eftermiddag trillade en av trollungarna in på Växjö Station. Hon lever ett liv som jag stundtals kan avundas henne väldigt mycket. Hennes liv finns i hennes ryggsäck och hon styr sina steg i den riktning där hon kan finna en gata att uppträda på. Även om det inte är så mycket säkerhet att försörja sig som gatuartist i centralamerika så innebär det en frihetskänsla som kan locka mig oerhört ibland. Nu är hon i alla fall hemma i Sverige för ett par veckor och fick sig i helgen en ordentlig dos av sommar-Växjö. I fredags kväll blev det en tur till de Luxe där dansgolvet fullkomligt exploderade när DJ'n valde att lägga Broder Daniels 'Underground' på skivspelaren.

I lördags blev det ett par timmars häng i solgasset på spetsamossen. Det var skatebord-tävling och eftersom flera av mina vänner ännu inte har insett att de är för gamla för att åka rullbräda så kändes det som en lämplig aktivitet. Efter ett besök på systemet och en tur till Konsum för att köpa Tingsryd-öl så trivdes jag dock ganska bra vid skateparken. Dock kände jag mig som vissa av mina vänner nog har gjort när de varit med på ishockey. Skateboarding är inte direkt min grej och mest hela tiden så tittade jag åt fel håll och missade vad övriga i publiken tydligen såg och ansåg vara värt en applåd. Mina vänner fick förklara både regler och uttryck för mig som är oinvigd. Men trevligt, det hade vi. Eftermiddagen och kvällen fortsatte med obligatoriska kvartsfinaler från VM varvat med folkölsdrickande på Staglaberget, Växjös vackraste punkt.

Igår tog vi oss till Ryttartorpet för årets första bad och läsa böcker på en filt. Av någon anledning så har jag gett mig på att sent om sider läsa Stieg Larssons Millenium-triologi. Och även om deckare inte brukar vara min grej så antar jag jag har funnit den första delen läsvärd eftersom jag både har hunnit börja samt läsa ut den mellan allt ölande i helgen. Nu har dock trollungen lämnat stan igen och livet återgår till det normala, så vi får väl se om det erbjuds tid att sitta i solen och läsa böcker de närmsta dagarna.

Spelas just nu: Kent - En plats i solen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0