Jag är rik!

Den så uppskattade värmen har försvunnit och nu känns det som om det regnar mer eller mindre dagligen. I måndags var jag nere i Dackehallen och på tisdag är det dags igen. Det är med all tydlighet klart att den allsvenska premiären närmar sig alltmer. De senaste dagarna har jag tagit tag i ett par nödvändiga åtgärder inför säsongen. 200 kronor har betalats in till Gröna Brigaden och 2600 kronor är på väg till Tingsryd AIF. Medlemskapet i Gröna Brigaden ser jag som naturligt, även om det mest givetvis är en ren sponsring. Årskort för ståplats som säljs till Gröna Brigadens medlemmar är så oförskämt förmånligt att det inte gick att missa. När det dessutom innefattar medlemskap i TAIF och därmed inträde till Skybaren också så får det ses som årets fynd. 2400 kr för ett årskort är så pass billigt så att man som smålänning närapå trillar av stolen. Ser jag 17 matcher så är jag redan uppe i 2380 kronor och har närapå redan gått runt. Utanpå det tillkommer då ytterligare 9 seriematcher, 6 träningsmatcher samt eventuella playoff-matcher. Att dessutom slippar härja med biljetter och förköp till de matcher som riskerar att bli slutsålda ser jag bara som en bonus.
Men, lägg undan alla ekonomiska kalkyler och jag känner mig ändå som en vinnare. Den stora förtjänsten för någon som helt saknar ekonomiskt budget-tänk som sträcker längre än en månad är att det nu kommer kännas som gratis att gå på ishockey i en hel säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0