På tal om meningslösa inlägg

För en dryg vecka sedan flyttade jag återigen in till Växjö. En villa modell större stod tom på väster och som det ansvarstagande barnbarn jag är så agerar jag nu husvakt på obestämd framtid. Det är än så länge en ganska trivsam tillvaro och jag kunde inte vara mer nöjd. På morgnarna stiger jag upp, tar en löptur på ett par kilometer, lyssnar på Morgonpasset på P3 och äter frukost medans jag läser dagens SMP ute i trädgården innan det är dags att sätta igång dagen på allvar.

Även om jag inte har någon Morris Harris (...Harris Morris?) som jagar på i motionsspåret så har jag insett att det är dags att sätta igång barmarksträningen på allvar. Utan något att jaga eller någon direkt målsättning kommer jag aldrig nå några topptider, men jag hinner garanterat bygga upp en respektabel grundkondition om jag fortsätter på inslagen väg. Det är lite drygt tre veckor kvar till försäsongen drar igång på allvar så jag känner mig ganska trygg.

Imorgon är det dessutom en månad kvar till Tingsryds första träningsmatch. Dagens artikel i SMP (som jag inte finner på nätupplagan) bygger till viss del på oron om att ombyggnationen av Dackehallen inte ska bli klart i tid till seriestart. Men eftersom de har insett detta faktum över två månader innan hemmapremiären av Allsvenskan så tycker man att det borde gå att åtgärda. Mest förbryllad blev jag dock av att journalisten skrev att Dackehallen nu genom att bygga ut minskar sin publikkapacitet från 4500 till 3800, samtidigt som vi föregående säsong som mest hade 3400. Det var väl ganska många säsonger sedan som Dackehallen officiellt rymde 4500 åskådare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0