En lång första juli

Lika mycket som värvningen av Jan Öberg kom som en blixt från klar himmel så visade det sig att kent helt plötsligt skulle släppa nytt. Även om man sorgligt nog har vuxit ur kent-kostymen lite så är det helt klart lyssningsvänligt. De rör ju sig trots allt åt samma elektro-håll som jag gör, så ett tag till kan vi nog umgås. Så nu sitter jag här efter en förhållandevis jobbig dag på växjös vårdinrättningar och kopplar av med en folköl och snurrar ett gäng nya kent-låtar på spotify.
Det var som sagt löp-test igår på innebandyn. Slingan var lagd till 3 km och vi råddes att ta oss runt på under 12 minuter. En väldigt generös tid kan man tycka, men för mig som inte har utövat någon slags motion de senaste tre månaderna fanns det risk att det skulle bli en utmaning. Jag la dock upp en strategi som visade sig mycket lyckad och kastade mig i mål på fina 11.15. De första två varven tog jag på grundkondition och det sista varvet gick på ren inställning, precis enligt planen.
Ansträngningen igår, och den långa dagen idag har tagit på krafterna så ikväll blir det tidig säng-gång. Det kan dock behövas eftersom det ryktas om en tur till de luxe imorgon.

Kommentarer
Postat av: Martin

Vuxit ur Kent kostymen? Det trodde jag var en omöjlighet!!! =)

2010-07-02 @ 09:15:27
Postat av: 1923

Det trodde jag med. Men någonstans har det blivit för mycket på sistone, det har inte funnits tid eller lust att lyssna in sig på de senaste albumen och då känner man på något vis att vi har växt ifrån varandra lite. Kanske är det jag som har försummat vår relation. Men oavsett vad som händer så kommer Hagnesta Hill alltid vara Hagnesta Hill!

2010-07-05 @ 23:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0