Victoria

Som vanligt på onsdag är det innebandyträning. Men redan efter uppvärmning kände jag mig helt slut så jag valde att avbryta träningen och sitta vid sidan. Så istället för LG´s sändning från Katrinhallen fick jag se en fartfylld div 4-träning. Det vankas stort derby till helgen så träningen gällde en hel del. Dock kom det in rapporter om Laudius målfyrverkeri så vi var uppdaterade.

Ikväll finns här ingen cider att fira med som förra veckan, men det känns som om kvällens seger satt som en smäck. Lagom utspelade som uppe i Norrköping men ändå seger Mariestad har ju inte varit TAIFs påse chips innan direkt så härligt med bortavinst. Det finns inga bortamatcher i den här serien som vi kan förväntas dominera och vinna enkelt, sånt får vi ägna oss åt på hemmaplan. Tabellen ser nu ganska betryggande ut och på söndag tar vi emot ett Olofström med kniven mot strupen som nog väldigt gärna hade sluppit att åka till Dackehallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0