Under min luva

  • Idag är en dag då jag fick för mig att jag är väldigt upptagen. Nu visar det sig dock att min upptagenhet inte ligger förrän nästa vecka så helt plötsligt har jag ett par fri-timmar. Skönt dock att komma upp tidigt så jag fokusera på det nödvändiga innan fritiden tar vid. 93-åringen har äntligen fått komma hem från sjukhuset så idag ska han få sin julklapp är det tänkt. Sen är mitt kylskåp mer än lovligt tomt så det får nog också bli ett besök på någon av stadens alla stormarknader.
  • På Canal+ snurrar just nu ett par av de oförståligt populära Johan Falk-filmerna. Svensk action tilltalar mig inte men igår såg jag sista halvtimmen av en av filmerna. Slutscenerna utspelade sig under en elitseriematch mellan Frölunda och AIK i Scandinavium. Idrott har ytterst sällan lyckats göra bra på film, men igår slog det mig även hur oerhört taffligt de gestaltar supportrarna i och runt arenan. Vad som skrämmer mig är dock att det kanske är så folk uppfattar oss, som fjantar som springer runt och gör high five med varandra och brölar obegripliga saker. Regissören kanske visar den bild som han och alla andra ej insatta har av supporterlivet. Själv försöker jag intala mig att jag/vi ger ett betydligt bättre intryck än så, men jag kan inte vara säker.
  • Gomorron Sverige ökar sin sädningstid med en timme. Perfekt för såna som mig som stiger upp i snåret kring 8.30-9.00 och därmed missar ganska mycket av detta utmärkta frukostprogram. Heja SVT!
  • Det finns en grön TAIF-mössa som gång på gång av misstag (?) hamnar i min ägo. Jag lämnade tillbaka den till den rättmätiga ägaren för ett par veckor sedan men sen glömde han den i bussen efter Hästen-matchen så då tog jag hand om den igen. Jag är egentligen ingen möss-person men denna mössan gillar jag skarpt. Den är perfekt att dra ner öronen utan att man känner sig instängd. Dessutom är det en väldigt 'liten' mössa, så den märks inte när jag av vana drar min luva över huvudet. Jag bär i princip alltid luvtröja, så att mössan går i harmoni med luvan är nödvändigt. Det är med andra ord en mössa som är som gjord för mig. På söndag får jag lov att lämna tillbaka den igen, men jag undrar om det inte är dags att investera i en egen nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är fan som Seinfeld, det här handlar om precis ingenting men blir intressant ändå. Intressant hur du får ihop det...

2010-01-13 @ 14:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0