OEL, bäst på plan.


Bäst på plan.

Jaha, Småkronorna kommer inte upp i nivå och förlorar mot ett betydligt bättre USA. Flera av de svenska stjärnorna lyser med sin frånvaro och då höll det inte längre än så här. Själva matchen tänker jag inte analysera något djupare, det överlåter jag i vanlig ordning åt seriösare skribenter. Däremot kan jag tycka det är intressantare att skriva om den insats som kommentatorerna Wikegård och Härenstam stod för inatt. Niklas Wikegård klagar ett antal gånger högljutt på svenska backen Rundblad och sen är drevet igång. Folk som tidigare aldrig har hört talas om killen sågar honom nu totalt. Det är ibland roande, men även skrämmande, att se hur lättpåverkade 'folket' är. Det bästa är att majoriteten av de som nu sitter och är upprörda över den unga Skellefteå-backen kommer att ha glömt bort hans namn inom två veckor.

 

Chris Härenstam å andra sidan verkar ju gilla all sport extremt mycket, men med kunnandet är det sämre ställt ibland. Jag kunde inte låta bli att dra lite extra på smilbanden när Härenstam först konstaterar att en svensk spelare får matchstraff, för att sekunden senare upprört även konstatera att det blev fem minuters utvisning. Han är bra på att komma ihåg siffror och namn den goda Chris, men spelförståelsen är det lite sämre ställt med ibland.

För egen del gick sovplanen sisådär. Jag kom i säng redan kl 23 och somnade faktiskt ganska snabbt. Sen kom det ett patetiskt sms som väckte mig och då var det kört att somna om igen. Så det blev totalt bara en powernapp på 20 minuter innan matchen startade. Framåt kl 4 var ögonlocken väldigt tunga men en stark kopp kaffe ytterligare löste det åt mig. När USA väl gjorde 5-2 i tom bur så var jag dock ganska glad att äntligen få gå och lägga mig igen.

Nåja, nu är det snart OS och då blir det hela på betydligt mycket mer allvar.


Kommentarer
Postat av: lakej

O-E-L ser ut som en liten flicka på den bilden du valt 1923. Men det är ju o andra sidan precis var han är för det såg vi ju igår b.l.a.

2010-01-04 @ 16:28:34
Postat av: krut

lakej: Det är nog snarare så att "lakers ladies" ser manliga ut och att du vant dig vid det.

2010-01-05 @ 08:19:30
Postat av: Anonym

Instämmer gällande Chris, verkligen dagens Bosse Hansson men jag gillar honom. Han går in för sitt jobb och har en behaglig röst.

2010-01-05 @ 10:23:29
Postat av: lakej

Japp krut, jämför OEL på bilden ovanför med maria rooth så har du olivers dubbelgångare.

2010-01-05 @ 16:18:44
Postat av: Hockeyvän

Tycker mig läsa mellan raderna att vissa från staden som Öster kommer ifrån gärna hade sett Oliver spela där.

Sorry, grabben är alldeles för bra för er!

2010-01-05 @ 21:39:57
Postat av: luckeboi

Vad tycker du om hängslen? Kolla in på bloggen :) Hot or Not?

2010-01-05 @ 21:57:10
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Anonym

Minns när Oliver stötte på hedman i hemmamatchen mot leksand i december, då var snorungen inte allt för tuff.

2010-01-07 @ 19:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0