Nya segrar

För att börja från början så är rakhyveln nu lagd på hyllan. Det blev seger inför storpublik i det stekheta innebandyderbyt, så nu är det slutspelsskägg som gäller. Det blev precis så tight och tufft som ett derby ska vara. I tredje perioden började känslorna bli ordentligt heta men vi höll oss kallast och vann helt klart rättvist. Med en seger som idag ska det i sanning bli ett nöje att åka och träna imorgon.

Om vårt derby var hett och hetsigt så var det i Dackehallen aningen lugnare. Jag kom lite senare än beräknat till hallen och hamnade återigen bakom ena målet. Andra perioden hade jag bra sikt över och den var minst sagt bedrövlig från Tingsryds sida. Ingen kan påstå att det var Olofström som gjorde oss dåliga, utan det var vi som gång på gång bjöd bort pucken. Det här slarvet måste bort, annars går det aldrig vägen. Jag minns att det såg i princip likadant ut för tre år sedan när det var Calle Höök & C:O som slarvade i backlinjen. Det året tyckte folk att jag var negativ som gång på gång påpekade att det inte skulle hålla att slarva så, och sen slutade den säsongen med två indianare hemma mot Väsby.

Så vårt ledningsmål i andra perioden kändes med andra ord väldigt orättvist. Sen i tredje perioden känns det i vanlig ordning som om vi höjer upp oss en nivå och visar klass. Tredje perioden såg jag från sargplats och därifrån kändes det som om Tingsryds kvaliteér och bredd tog ut sin rätt. Miljonmannen fortsätter leverera mot bra motstånd och Einarsson fortsätter vara en riktig kvalspelare.

På läktarna var det återigen ganska trångt och stämningen stundtals hög. Dryga hundratalet Olofströmare fanns på bortasektionen, men de gjorde inte mycket väsen av sig. De kändes lite på sätt och vis som Leksands-fans som inte kan några ramsor när de väl ser en match. Kan mycket väl tänka mig att så var fallet med tanke på hur hemmaklacken i Stålhallen brukar se ut. Gröna Brigaden fortsätter göra ett bra jobb på läktarna, men jag har lite svårt att förstå hur folk orkar lägga allt för mycket energi på domare Claesson i andra perioden när Tingsryd preseterar ännu sämre. Fokus på rätt grejer...


Kommentarer
Postat av: Hand i hand !

Tyckte mig urskillja en ny ramsa till melodin Hand i hand. Eftersom det sannolikt är ett antal Brigadare som läser denna blogg kan jag tipsa om att höja tempot en aning på den samt att det skulle passa att sjunga den lite mer intensivt. Glad att ni finns !

2010-01-25 @ 10:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0