Matchstart 03.00

Kl 03 inatt släpper domaren pucken i matchen mellan Oliver & André och USA. Det kan banne mig inte vara en sämre starttid för en ishockeymatch tror jag. Hade matchen varit tidigare så kunde man hållt sig vaken till matchstart och hade den varit senare så kunde man hållit sig vaken efteråt. Nu blir det närapå tvunget att försöka klämma in ett par timmar sömn både före och efter matchen, och det är det tveksamt om jag klarar av.

Det var likadant när jag var i Korea förra våren och jag försökte följa vårt Tingsryd AIF så gott jag kunde. Onsdagsmatcherna började just kl 03 koreansk tid och det var många kvällar som jag tvingade mig i säng före midnatt för att sedan stiga upp igen ett par timmar senare.  Än vanligare var nog de onsdagsnätter på krogen som jag fick avbryta för att gå hem tidigare. Sen satt jag där med en rykande varm skål med nudlar och försökte hålla mig vaken, med blandat resultat. Om det ville sig riktigt väl så kunde jag först se Tingsryd vinna för att sedan göra mina vänner sällskap på efterfesten. Det första nyktra tillfället då jag och Koreanskan umgicks på tu man hand är ett exempel på när jag var tvungen att ta mig hem tidigare. Vi var på Cherry Blossom Festival inne i centrala Seoul och det blev en väldigt besviken min när jag förklarade att vi var tvungna att åka hem för att följa Asplöven - Tingsryd på datorn. Nu hoppas jag att ingen av er ställs inför ett liknande val inatt, och om ni gör det så tycker jag inte att ni ska prioritera en juniormatch i ishockey...

Heja Sverige!


Kommentarer
Postat av: Batman

Tjejer kan väl aldrig bli viktigare än hockeyn? HEJA SVERIGE!!!

2010-01-04 @ 00:03:05
Postat av: Batman

Nåja, det hade kanske varit bättre med en tjej än nattens match trots allt. Vilket skräp!

2010-01-04 @ 11:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0