Lördagen revisited

Fritidsgården har då sannerligen levt upp till sitt namn under helgen. Så här års är folk inte särskilt glada över att stanna på stan i onödan så då ringer de och kommer upp för att använda min lägenhet som värmestuga. Men inget ont i det, jag tycker om att ha besök. Igår levde jag och sjuksköterskorna dessutom upp till våra könsroller när vi åt pizza, drack öl och tittade på fotboll med en stryktipskupong i handen. Tipset låg oroväckande länge på 11-12 rätt men stannade på 10 då bland annat Hull och West Ham inte kunde ta segrar på hemmaplan. 10 rätt gav en utdelning på 11 kronor, pengar som ska återinvesteras.


Sjuksköterskorna tyckte att det var mer än lovligt lustigt att jag i samband med fotbollen tvunget skulle följa J20's bortamatch mot Södertälje på datorn. Men när Jesper Olsson avgjorde med 16 skunder kvar så var de inte sena att skåla med mig. Det blev aldrig någon utgång igår men med ett par öl i kroppen så blir filmen 'Australia', som gick på TV, oerhört sevärd. Nicole Kidman är i vanlig ordning oerhört vacker i en film där färger och musik tillsammans skapar något oerhört bra.

Idag är det ledigt ett par timmar men framåt matchstart för Arsenal - Manchester United kan vi nog räkna med att det är fullt i soffan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0