1318


Utsikt från en skybar i Tokyo.

  • Det jobbas på bra i Elit Sky Bar som nu även har skaffat sig en egen hemsida. Även om utsikten inte är att jämföra med andra skybarer jag besökt så är den ett trevligt inslag i Dackehallen. På väggarna har det nu, utöver tidigare foton, kommit upp ett antal klubbor signerade av diverse spelare. Där finns Mattias Elm, Fredik Emwall, Anders Åkesson, Henrik Zetterberg, Christer Andersson, Larry Pilut, Andrei Matitsyn och... Petter Henning!
  • Det är nya tider på gång nu. Efter fem år i min lägenhet på tredje våningen så har närapå alla mina vänner lärt sig min portkod. Idag byts klassiska 7825 ut till fyra nya siffror. Om den nya koden blir lika svår för folk att lära sig så går fritidsgården en mörk framtid till mötes.
  • Jag har tidigare uttryckt min skepsis mot svensk film, men jag ska erkänna att på söndag-kvällar så fastnar jag ofta framför en Wallander-film. Canal+ visar en ny film kl 21 varje söndag kväll och då känns det som lagom underhållning. Dessutom är det perfekt att ha en Wallander på i bakgrunden medans jag begraver mig i Football Manager ett par timmar. Wallander-filmerna gör inga försök att vara något mer än en svensk film som utspelar sig i en svensk småstad, och då funkar det för mig.
  • Idag ska jag luncha med en nyanländ korean. Jag måste erkänna att jag är lite nervös. Det ska bli spännande att se hur mycket av mitt koreanska vokabulär och min koeranska artighet som har försvunnit sen i juni, jag är rädd att det är en hel del...

Kommentarer
Postat av: IP

Gillar Wallander men sågade Johan Falk?

Är ju klasskillnad på dessa två!

Falk slår ju Wallander/Beck med hästlängder, och då gillar jag även dessa två.

Nä, där har du fel=)

2010-01-18 @ 17:17:04
Postat av: Joffemannen

Beck går väl inte att ta med i jämförelsen? Beck suger, försöker vara nått som inte svensk film kan lyckas med.



Men portkoden på nätet?

2010-01-19 @ 10:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0