Heja Pingu!

  • Dagarna går och numera känns det som om 93-åringen verkligen åldras i takt med tiden. Synen börjar försvinna i en skrämmande fart och om det fortsätter så här så ser han snart inte mycket mer. Igår var jag med honom på lasarettet i Växjö för att träffa läkarna. Stoltheten har han dock kvar så det är med rak rygg han går in för att träffa läkarna. Efteråt var han mycket nöjd över sig själv och för att bevisa hur bra han ser så högläste han ur Aftonbladet för mig. På vägen hem stannade vi till på Excelle och åt varsin kebab-tallrik.
  • Ikväll har vi så nått sista omgången av Allettan och den avslutande hemmamachen mot Skåre. Som signaturen Limma skrev på Gröna Brigadens forum så är det nu så att "efter 40 seriematcher med hyfsad marginal till alla viktiga streck, så lyckas det ändå bli så att den allra sista måste vinnas för att inte släppa hemmaplansfördelen i playoff." Det känns helt klart lite olustigt att vi skulle hamna i den sitsen men jag är som bekant inte alltför orolig ännu. Jag tror vi tar de nödvändiga poängen ikväll och sen får det där uppehållet som vi kanske egentligen inte vill ha.
  • Nu börjar det nog stå ganska klart att 'Lakejen' som är här och kommenterar egentligen inte är en Lakej. Enligt de uppgifter jag har fått så är det en troja-supporter som försöker spela dum med det enda syftet att fördumma och dra övriga lakejer i smutsen. Han har ju minst sagt lyckats ganska bra med detta.
  • I dagarna är det ett år sedan jag kom till Korea. Det börjar kännas väldigt långt borta numera men vissa saker lever kvar. Något som jag inte har släppt är bilden av Kim Yuna som en världsstjärna. I natt vann hon damernas kortprogram i OS och på fredag morgon svensk tid avgörs friåkningen. Efter denna vet vi vem av japanskan Asada och Kim som kan titulera sig OS-mästare 2010. Heja Pingu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0