Orimliga tankebanor

  • Planen igår var ju att zappa mellan Milan - Man Utd. Men när fotbollen väl hade börjat så insåg vi att det inte skulle bli så mycket av herrarnas skidskytte. Eftersom Björn Ferry låg så långt efter så bedömde vi hans chanser att åstadkomma något som oerhört små. Till slut bytte jag dock kanal för att se hur han låg till, och då var de redan framme vid tredje skjutningen och Ferry låg helt plötsligt på andra plats. Så vi såg de sista tio minuterna av loppet och kunde se Ferry åka i mål som etta. När vi väl bytte tillbaka till fotbollen så hade förstås Wayne Rooney gjort två mål och avgjort matchen. Som vanligt med andra ord...
  • Det har kommit en del förbryllande skriverier om Nybro och deras ekonomi. Vad som egentligen har hänt tänker jag inte uttala mig om, för jag har alltför dålig insyn. Men vad jag däremot tänker kommentera är Nybrosupportrarnas reaktioner. På supporterklubbens forum är det journalisten och tidningen som får ta den stora skopan och får en hel del kritik för hur de framför sitt jobb. På Holgers blogg får vi grönvita ta kritiken (!) för att vi ens uttalar oss ifrågan. Eftersom vi för tio år sedan betalade svarta löner så har vi nu alltså ingen rätt att kommentera vad som händer i andra föreningar? Ett mycket lustigt tankesätt i så fall tycker jag. Det vore ungefär som att svenska medier inte får rapportera om dopingfall eftersom den svenska cyklisten Nicklas Axelsson har åkt dit för doping. Nybro-fansen får nog lov att inse att vi inte glädjer oss i vad som har framkommit och att vi inte dömer någon, det enda vi gör är att förmedlar vad som har stått i Barometern. Personligen slipper jag egentligen över huvud taget såna här skriverier. Men nu har de framkommit och då kan vi ju inte bara ignorera dem.
  • Min parkering har varit en krigszon sedan snön började komma. För var dag har snövallarna ätit sig allt längre in över parkeringen och om man väl har haft turen att lyckas knixa sig in i sin parkeringsruta så kan man nästan räkna med att det följande dag istället kommer vara omöjligt att ta sig ut. Igår kväll kom dock det förlösande beslutet av hyresvärden att skyffla undan all snö så nu har vi helt plötsligt en parkeringsplats som är närapå dubbelt så stor. Nu ska jag bara lära mina grannar att inte parkera in mig också så är alla problem ur världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0