Tisdag kväll

Det är inte ofta jag har anledning att skryta om min matlagning, men kvällens timjankryddade vildsvinswok med nudlar blev faktiskt ganska lyckad. Om någon timme kommer polarna över för en klassisk TV-kväll. Vi börjar förstås med OS och skidskyttarnas jaktstarter och sedan blir det Milan - Manchester Utd från Champions League. Kaffebryggaren står laddad och i kylskåpet finns både folköl och sockerkaka vilket borgar för en trevlig kväll.


Förresten, Bankelius verkar inte särskilt oroad och det tar jag som ett gott tecken. På tal om Lindhagen så var hans match i TAIF faktiskt uppe till diskussion för någon dag sedan. Sällan har en spelares debut varit så omtalad eller illa omtyckt. Anledningen till att det dök upp häromdagen var att jag och Lidhultarn faktiskt kikade på Växjö - Mora på Viasat i söndags. Niklas Fogström spelar i Mora och vi höll givetvis en liten tumme extra för honom när han var på isen. Dock hade vi glömt bort Lindhagen och när han fick pucken så fick vi lov att släppa det där konceptet med att hålla på fd TAIF-spelare.

Kommentarer
Postat av: Lakej

Lakers - Kronobergs stolthet och tvåa i hockeyallsvenskan. Blir det kvalserien så går vi upp iår.

2010-02-16 @ 18:23:43
Postat av: Krut

Lakej: Jajamän, utan problem, så duktiga som ni är.

2010-02-16 @ 20:48:10
Postat av: 1923

Ja, grattis då!

2010-02-16 @ 23:01:33
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: martin

Lakej: Spara på krutet, håller också på lakers, men OM vi går till kvalserien så går vi garanterat inte upp!



I övrigt, tack till en bra blogg, väldigt trevlig läsning, lakers-hatet blir faktiskt ganska underhållande stundtals.

Vad tror du personligen om TAIF´s chanser att ta sig upp iår? Vilka tror du gör TAIF sällskap i kvalserien till allsvenskan?

2010-02-17 @ 10:08:54
Postat av: Krut

martin: TAIF har inte gått till nån kvalserie än.

2010-02-17 @ 13:49:31
Postat av: 1923

Jag försöker att egentligen tro så lite som möjligt. Jag tycker det är svårt att förutse vilka lag från div.1 som tar sig till kvalserien, eftersom det till stor del beror på hur lottningen utfaller. Men de div.1-lag som har imponerat mest på mig i år är helt klart Tingsryd, Nybro och Vita Hästen och några av de lagen lär nog hamna i kvalserien. Oskarshamn och Sundsvall känns val ganska klara från allsvenskan och av dem är jag ganska säker på att IKO inte kommer orka hålla sig kvar. Minst ett nytt lag i allsvenskan nästa år alltså.

2010-02-17 @ 14:03:59
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: martin

Krut: Medveten om detta, men jag personligen är ganska övertygad om att TAIF tar sig dit..



2010-02-17 @ 15:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0