SMHI Varnar

  • Det här kommer bli minst sagt en minnesvärd vinter. Jag har klarat av dagens ärenden och följer nog SMHI´s råd under resten av fredagen.
  • Kan man bli annat än imponerad av Anja Pärsons insats igår? Den mentala styrkan hon visar upp är galet beundransvärd och torde vara ett föredöme för alla övriga svenska idrottare. Att kunna tackla motgångar som Anja gör och bita ihop när det verkligen gäller är fasligt imponerande. Anja får ta en hel del smällar för att hon inte längre har den spets som hon tidigare hade. Hon har tappat kraften i slalom och storslalom och kör ofta ur. Anja pikas för att hon är tjock och så vidare. Men när det blir OS igen så tar hon sig samman och åker hem ännu en medalj. 6 medaljer på 9 olympiska starter är fasligt imponerande. Anja är min idol! Jag rekomenderar starkt SVT´s dokumentär om Anja som gick för någon vecka sedan.
  • J18 spräckte igår mitt tips och vann hemma mot Troja med 6-5. Knattarna låg under med både 2-0 och 3-4 men vände i sista perioden och tog hem tre poäng. Viktig seger och stark vändning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0