MacGyver räddade min natt


  • Med tanke på att jag inte tycker att bandy bör vara med i OS på grund av det inte finns någon bredd inom sporten så kan jag heller inte förstå hur damhockey kan få vara med på OS-programmet. Jag såg igår två perioder av Sverige - Kanada i vändan på att Tre Kronors match skulle börja. 12-0 till Kanada efter två perioder var närapå skrattretande. Jag måste säga att jag tyckte lite synd om Micke Renberg som satt och kommenterade det hela. Det finns någon slags påtvingad politisk korrekthet kring damhockey, och damfotboll, som gör att men inte kan/får såga dem på samma sätt som med herrar. Hur som helst så upptäckte jag att Kanal5 visade MacGyver så sista perioden av dam-matchen slapp jag.
  • J-hockey är ofta målrik, och ikväll står det 2-2 mellan Tingsryd J18 och Troja efter 6 spelade minuter. Jag har ett kryss i den matchen på tipset, så än så länge ser det lovande ut.
  • Jag var hemma hos 93-åringen kväll för att handla lite åt honom. När jag kom in så låg han nerbäddad i sängen med radiosporten på högsta volym. Under hela vårt samtal var jag tvungen att överrösta Annica Duncan´s rapporter från curlingen som han vägrade att sänka. Väl ute i bilen igen fick jag höra hur hjälten Anja Pärson tog sig ner i dagens kombinations-störtlopp. Nu håller vi tummarna för att hon även tar sig igenom slalomen ikväll och skulle det bli medalj där så vore jag fasligt imponerad.
  • Pantern - Hästen 2-0 efter 22 spelade minuter. Förlust för Vita Hästen ikväll vore nästan för bra för att vara sant.
  • 3-2 till J18 nu, mål av Kevin Karlsson.

Kommentarer
Postat av: lissel

IK Pantern - Vita Hästen: 4-5 efter straffar

2010-02-18 @ 22:16:22
URL: http://lissel.sportsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0