Livet blir bara längre...

Jag kunde inte låta bli att läsa KHK´s matchreferat från matchen mot Nybro igår. Jag kan heller inte låta bli att dra lite på smilbanden när jag läser det. Tänk vad dumma vi är som hetsar upp oss för OS-ishockeyn som just nu pågår. 'Århundradets match' säger Wikegård om kvällens final mellan Kanada och USA, men vad vi alla verkar ha missat är den dramatik som det bjöds på i telefonkiosken igår. Det var en 'ny drömvändning mot Nybro' och 'jublet visste inga gränser'. Det grämer mig att jag missade målet när 'Limpan släpper pucken till Yettie som med kirurgisk precision hittar Ohlsson. Jocke som störtat mot mål får – hårt uppvaktad – perfekt träff och sätter läckert 2-2 vid den amerikanske målvakten Davenports högra stolprot. Ett klassmål ur en situation som egentligen inte var någon chans'. Karlskrona vinner matchen och det blir ett vansinnesvrål 'från de 3 200 på läktaren måste ha gett utslag på richterskalan'. I KHK-världen är det då sannerligen inga gråa dagar. Allt är svart eller vitt och superlativen haglar.


(Och ja, givetvis är jag avundsjuk.)


Kommentarer
Postat av: Batman

Ännu mer haha. Rimliga proportioner är inget för blekingarna?

2010-03-01 @ 10:09:16
Postat av: lakej

Det är rätt komiskt och roligt att du klankar ner så mycket på khk. Just nu spelar de i nybro och på everysport sitter just nu 5 taifare på läktaren, och ni som säger att ni inte bryr er om khk?

2010-03-01 @ 19:11:28
Postat av: 1923

Vi kanske bryr oss om Nybro...?

2010-03-02 @ 00:00:36
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0