Kung Bore kämpar på

Grönvit Elit kämpar på med sin snöskotning och jag har samma problem fast i omvänd ordning. Min bil står parkerad på parkeringsplatsen utanför mitt hyreshus. I vanliga fall är det en oerhört trång parkeringsplats där dels parkeringsrutorna är galet smala samtidigt som mina grannar oftast parkerar enligt djungelns lag. Eftersom det alltid står bilar på parkeringen så har den heller inte blivit skottad ordentligt så förutom enorma mängder snö börjar nu parkeringen även krympa dag för dag. Snövallarna arbetar sig in över parkeringen och för var dag blir manöverutrymmet allt snävare. Så förutom de obligatoriska tio minuterna som jag lägger på att skrapa rutorna varje morgon får jag nu även räkna med att tillbringa närmare tio minuter på att backa ut ur det skruvstäd som jag är inparkerad i.

Jag hade egentligen tänkt köra ner till Tingsryd ikväll för att se TAIF - Troja J20 i Dackehallen. Men det eviga snöfallet gör att jag stannar hemma ikväll. Det lockar inte att kana runt på vägarna tur och retur till Tingsryd ikväll med radion som enda sällskap. Troja var i Dackehallen för bara ett par veckor sedan och vann då med 3-2 på straffar. Ikväll är det ypperligt läge för seger och det hade varit väldigt gynsamt i kampen om de två översta platserna som innebär förkval till J20 SM. Själv följer jag ikväll matchen på Swehockey och ser på Södertälje - Linköping.

En annan som blir lidande av snön är 93-åringen som likt en bullerbyisk skomakare sitter insnöad i sitt hem. Sen sjukhus-besöket i vintras är inte fysiken vad den har varit så i eftermiddags var jag hemma hos honom och skottade bort snö utanför hans ytterdörr. Jag levererade en påse wienerbröd och lämnade honom mycket nöjd i fåtöljen framför Smålandsnytt.

Men egentligen, om jag tänker efter, så har jag inte så mycket emot snön. Jag har det mycket hellre vitt och snöigt än grått och regnigt så jag är nog rätt nöjd trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0