Heja Tingsryd!

Att hälsa på hemma hos 93-åringen är ibland som att hälsa på hos gubben Pettsson. Idag var jag där för att skrapa bort all snö fråns ömtåliga altantak. Först fick vi snirkla oss igenom hans labyrint till källare med en mängd dörrar och vrår för att komma ut genom källardörren. Väl där var det dags att skotta oss fram till garagedörren. Inne i garaget fanns nämligen stegen som det var tänkt att jag skulle ta mig upp på taket med. När jag väl hade skottat mig fram till hans garagedörr som ligger på källarplanet visade det sig att garagenyckeln var borta. Så då fick vi lov att leta igenom alla hans gömmor och vrår innan rätt nyckel till slut var funnen.

Stegen inne i garaget visade sig vara från ungefär samma årgång som 93-åringen, men den höll! Taket rensades på snö och gubben Pettsson var oerhört nöjd över mitt dagsverke. Nu blir det en stunds avkoppling med en kopp kaffe, nya numret av Fokus samt Tracks på P3 innan den engelska ligafotbollen drar igång. I eftermiddag står jag som vanligt värd för ett par timmar med fotboll, stryktips och folköl så det blir nog en bra dag.

Förresten, Rögle - TAIF J20 kl 15.30 idag.


Kommentarer
Postat av: Pedda

Det är väl ingen mening att skotta när det ligger lika mkt snö om en timme igen?!

2010-02-20 @ 13:36:29
Postat av: lakej

1923: Ge mig en anledning till att Växjö skulle vilja möta "tattar-taif" i en pissig träningsmatch när ni har uppehåll?

Jag ser att det diskuteras flitigt på GB:s forum, och du vill verkligen att taif ska möta oss, det märks på ditt inlägg. Vill du verkligen se ditt kära Taif förnedras en gång till? nej rota ni bland lingonlagen istället, typ Åseda, Diö, Virserum, Alvesta eller Lenhovda. Det är väl den nivån ni håller ungefär?

2010-02-20 @ 16:47:32
Postat av: Batman

Bla bla bla... gäsp

2010-02-20 @ 17:28:50
Postat av: 1923

Jag kan tycka att Batman har en ganska bra poäng där.

2010-02-21 @ 10:07:42
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Joffemannen

Klart lakejerna är rädda, de har ju inget att vinna och allt att förlora om det skulle bli en träningsmatch

2010-02-22 @ 10:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0