En bra start på dagen

  • I morse var jag på blodgivarcentralen och donerade en halvliter av mitt blod. Det bästa med att lämna blod är helt klart knäckebröden som det bjuds på i väntrummet. Personligen är jag för snål för att själ köpa dem när jag är och handlar, men när det är landstinget som bjuder så går det an. Dessutom finns där både en pappersvariant av Smålandsposten och en skön soffa, så jag hade kunnat tänka mig att äta frukost på blodgivarcentralen oftare än var tredje månad som nu är fallet.
  • Ikväll hade jag två gamla vänner på besök. Det blev en kanna kaffe, Mästarnas mästare och en snabb titt på Gunde Svan´s nya lekprogram på femman. Tomas Brolin fortsätter att gå från klarhet till klarhet i programmet där Patrik Sjöberg å andra sidan börjar göra sig själv till allt mer åtlöje tycker jag. Om Mästarnas mästare är ett bra program så känns Gundes Vinterspelen som en oerhört blek variant. Det känns numera föga exklusivt att se Glenn Hysén eller Richard Herrey ställa upp i lekprogram, så det skippar vi i fortsättningen.
  • Så har jag sökt biljetter till fotbolls-VM i sommar. Det blev Argentina - Nigeria som spelas i Johannesburg 12/6. Det är bara att hålla tummarna att jag får en biljett och får se mitt andra fotbolls-VM.
  • Karlskrona-fansen var väldigt bra på att vifta med rondellskyltar och sjunga ramsor om Olofström transatlant som flydde landet förra säsongen. Det hade varit intressant om det nu, med tanke på den senaste tidens händelser, kunde visas prov på lite självironi från KHK-arnas sida. Men självinsikt har de aldrig visat särskilt mycket prov på, så det är nog att hoppas på för mycket.
  • Så har David Elm alltså gjort sitt första mål för Fullham i Premier League. När han visar hur långt man kan ta sig utan en påtaglig talang så ger det mig hopp inför min fortsatta innebandykarriär...

Kommentarer
Postat av: Mario

Frågan är vad Fahlander har för kommentar till det hela med tanke på att hans lilla gullegris också var inblandad.

2010-02-10 @ 07:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0