Arla

Sverige leder ganska komfortabelt med 3-0 mot Finland efter två perioder. Sverige spelar sin hockey och gör det bra, sen om folk förväntar sig något finlir så får de titta på något annat lag. Störst idag är givetvis att självaste Mats Sundin var i studion i den andra pausen.

Jag tycker att media kan vara ganska intressant. Det är ganska ofta jag inte håller med dem om vad de skriver, men det är intressant att se vad de väljer att skriva om. Jag menar givetvis inte att det här är en historia som är värd att dra upp igen, men det är intressant att se hur media helt väljer att förtränga den mobb som de själva drev för ett par år sedan. Då var det Henrik Tallinder, Andreas Lilja och Kristian Huselius som lämnade spelarhotellet nattetid, träffade en kvinna och bjöd med henne tillbaka till hotellet och att de hade sex med henne. Media, och till viss del svenska ishockeyförbundet, drog igång ett drev utan dess like trots att spelarna egentligen inte hade gjort något fel förutom att ha svikit sina familjer. De tre spelarna fick kicken från sina respektive klubblag och blev avstängda från fortsatt landslagsspel. Nu har det gått fem år, Henrik Tallinder anses inte längre vara ett ärkesvin och är tydligen välkommen tillbaka i landslaget. Skönt för Tallinder och skönt att saker och ting glöms bort.


Kommentarer
Postat av: lakej

Lidhultarns ena helt hjärtlösa lag förlorade idag med 6-2. Hälsa honom från mig. Mot kvalserien!

2010-02-22 @ 23:08:05
Postat av: lakej

Lidhultarns andra lag förlorade också igår förresten. Almtuna alltså.

2010-02-23 @ 10:52:49
Postat av: Riktig Lakej

Den TAIFare som här i kommentarerna utger sig för att vara Lakej bör sluta med det. Det är ganska uppenbart att alla de oerhört korkade kommentarer som skrivs här dag ut och dag in enbart skrivs för att dra Lakers och dess supportrar i smutsen.

2010-02-23 @ 14:55:41
Postat av: Martin

Riktig Lakej: jag håller fullkomligt med dig om att signaturen lakej bör sluta med sina barnsligheter, oavsett vilket lag han håller på. Men om han är taifare är jag inte så säker på, det finns rötägg även i Växjös led.

2010-02-23 @ 17:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0