Mot Öster

Nu tar jag med mig en flaska glögg och tar mig hem till Lidhultarn där det bjuds på Leksand - Tingsryd, troligtvis följt av Man Utd - Arsenal. Finns det tillräckligt goda skäl för bloggande så återkommer jag med all sannolikhet redan under periodpauser eller matchslut. Om det inte finns tillräckligt goda skäl så får ni klara er ändå.
***
Jag vet inte hur mycket av vad som skrivs på http://twitter.com/tingsrydsaif som verkligen stämmer. Men man får ofta för sig att det nog finns lite fog för vad som trots allt ploppar upp där. Men om tweeten om att Laudius skulle få kicken från Växjö så vill jag reda nu utnyttja min roll som opinionsbildare och klargöra att han inte är välkommen till TAIF. Så var det gjort och vi slipper den debatten om den nu mot förmodan skulle dyka upp.
***
Det är inte ofta jag ger Fredrik Reinfeldt beröm. Men jag uppskattade hans ord på presskonferensen igår angående killen som sprängde sig själv till döds i Stockholm i lördags. Istället för att lika Maud Olofsson försöka hämta hem billiga politiska poäng så manade han till förnuft och lugn, snarare än att piska upp och förstärka den eventuella rädsla som nu kanske finns hos någon julshoppare.
***
Från div 1 kan vi dessutom rapportera om att Patrik Ruiz (!) är klar för Karlskrona och att Mörrum igår slog Karlskrona trots att blekinge-media inte verkar vilja skriva om det. Från vår gamla div 1F tar sig Kristianstad, Nybro, Karlskrona samt antingen Olofström eller Kungälv vidare till allettan. Är det någon som längtar tillbaka? Är det någon som är avundsjuk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0