Olika syn

Det är som sagt skillnad på fans och fans. Vi resonerar alla olika, det har vi sett flera gånger tidigare. För vissa är hockeyn en produkt som man kan reklamera, för andra är det en lidelse som man brinner för. I Dackehallen har hemmaklacken i alla år befunnit sig på läktaren där TAIF spelar försvarsspel två perioder per match. Det är ur den vinkeln jag har lärt mig att se ishockey. När Dackehallen byggdes om så kom det en förfrågan från TAIF att byta plats med bortaklacken. Anledningen var väl först och främst att man inte ville ha massa hemmafans springande förbi bortasektionen i varje periodpaus för att ta sig till Skybaren.

Nu när en bortasektion är byggd, om än med tveksamt resultat, så är det problemet ur världen. Därför förs det naturligtvis i supporterled nu diskussioner om att flytta tillbaka klacken ner mot försvarszon igen. Dels kan klacken därifrån stötta laget bättre, något som givetvis överväger den bristande syn man får över anfallszon. Jag intalar mig själv att stödet från läktarna är viktigare i försvarszon, där inställning och kämpatag blir viktigare än fart och finess. Dessutom så kan klackmatcherna intensifieras och trissas upp ytterligare under matcherna. För mig är det ganska ovidkommande om jag får se anfallszon eller försvarzon i två perioder, det viktigaste är att Tingsryd AIF får det stöd som de förtjänar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0