Nya tag

Jag kände att gårdagens solofest med en öl och ett glas jäger antingen skulle göra mig frisk eller trycka mig längre ner i förkylningsträsket. Men, ta i trä, nu verkar det banne mig som jag är på bättringsvägen. Den enorma klumpen i halsen är borta och febern känns inte i knävecken längre. Nu kokar jag upp lite nyponsoppa i rent preventivt syfte och sen är jag redo att ge mig in i matchen igen.
***
Det verkar som om derbyt mellan Örebro och Bofors var ganska hetsigt igår. Roligast är att läsa alla artiklar i lokalmedia där Örebroarna använder en argumentationsteknik som vi känner igen. Uttalanden i stil med "Han är värdelös och spelar i fjärdefemman", "honom har jag aldrig hört talas om" eller "han spelar bara för att hans brorsa är känd". Var det inte någonstans på högstadiet som man insåg att personlig påhopp inte är rätt sätt att vinna diskussion när argumenten tryter? Men sakliga argument är ju inte vad enstaka bloggare genom åren har gjort Örebro kända för.
***
Förresten, från initierade bandykällor så har jag lärt mig att hela publiken i Åby helt enkelt byter läktare i halvtid för att även i andra halvlek kunna se sitt lag anfall. Så kan man också göra.
typ "han är värdelös och spelar i fjärdefemman"
"honom har jag aldrig hört talas om"
Limma sa (10:56):
conny strömberg är ju värsta lipsillen
Vernos sa (10:56):
"han spelar bara för att hans brors är känd"

Kommentarer
Postat av: qwerty

När argumenten tryter...

http://nwt.se/sport/folj_bofors/article822539.ece

2010-12-18 @ 12:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0